Výsledky, ktoré v pondelok zverejnila spoločnosť Median SK, vychádzajú z odpovedí 4122 respondentov, zber dát sa uskutočnil v období od 22. júna 2020 do 13. decembra 2020.
Autor TASR
Bratislava 1. februára (TASR) - Televízia Markíza, Rádio Expres, denník Nový Čas a rovnako týždenníky Plus 7 dní, Báječná žena a Život, dvojtýždenník TV Max a mesačník Nový čas krížovky patria medzi najpreferovanejšie slovenské média v druhej polovici roka 2020. Vyplýva to z výsledkov národného prieskumu spotreby, médií a životného štýlu Market & Media & Lifestyle – TGI, mapujúceho obdobie tretieho a štvrtého kvartálu roka 2020. TASR o tom informovala PR manažérka Linda Kleinertová.
Výsledky, ktoré v pondelok zverejnila spoločnosť Median SK, vychádzajú z odpovedí 4122 respondentov, zber dát sa uskutočnil v období od 22. júna 2020 do 13. decembra 2020.
Celková čítanosť celoštátnych denníkov dosiahla 29 percent. Prvú pozíciu si držal Nový Čas so 14 percentami, nasleduje denník Plus jeden deň so šiestimi percentami a denník Pravda s piatimi percentami. Hospodárske noviny, Šport a Denník N dosiahli tri percentá.
Týždenníky číta 30 percent Slovákov. Najčítanejšími boli Plus 7 dní, Báječná žena a Život (zhodne po päť percent). Tri percentá obyvateľov čítajú Nový čas pre ženy, Slovenku a Eurotelevíziu, Nový čas Nedeľa dosiahol dve percentá. Sieť týždenníkov Regionálne noviny (Region PRESS) dosiahla osem percent a sieť Petit Press MY noviny štvorpercentnú čítanosť.
Dvojtýždenníky číta 14 percent populácie. Najviac siahajú čitatelia po periodiku TV Max (šesť percent), nasleduje Relax a Tele plus(zhodne po tri percentá). Bratislavské noviny a Žena a život dosiahli jedno percento. Sieť titulov ECHO Dvojtýždenníky mala dvojpercentnú čítanosť.
Podiel čítanosti mesačníkov predstavoval 41 percent. Najpreferovanejším je Nový Čas Krížovky so šiestimi percentami, Zdravie a Záhradkár majú päťpercentnú čítanosť. Nasledujú Napínavé krížovky a Eva so štvorpercentnou čítanosťou. Mesačníky Emma a Evita magazín čítajú tri percenta oslovených.
Celková počúvanosť rádií v parametri "počúval včera" predstavovala 57 percent populácie. Prvú pozíciu si udržalo Rádio Expres so 17 percentami, nasleduje Rádio Slovensko (15 percent), Fun rádio (desať percent) a Rádio Europa 2 (osem percent). Rádio Vlna a Rádio Jemné získali zhodne po sedem percent, Rádio Regina dosiahlo päť percent. V rámci týždňovej počúvanosti sa na prvom mieste udržalo Rádio Expres (37 percent), nasleduje Fun rádio a Rádio Slovensko (zhodne s 26 percentami), tretie miesto obsadilo Rádio Vlna (19 percent). V prípade podielu na trhu boli na prvých troch miestach Rádio Expres (21 percent), Rádio Slovensko (19 percent) a Fun rádio (13 percent).
Sumárna sledovanosť všetkých televízií bola 75 percent, televíziu v treťom a štvrtom štvrťroku sledovalo viac ako 3,3 milióna divákov. Najsledovanejšou bola TV Markíza s 38 percentami, druhá TV Joj zaznamenala 27 percent a tretia verejnoprávna Jednotka RTVS dosiahla 23-percentnú sledovanosť. Rovnaké poradie obsadili tieto tri televízne stanice aj v parametri podiel na trhu, TV Markíza (27 percent), TV Joj (19 percent), Jednotka RTVS (15 percent).
Výsledky, ktoré v pondelok zverejnila spoločnosť Median SK, vychádzajú z odpovedí 4122 respondentov, zber dát sa uskutočnil v období od 22. júna 2020 do 13. decembra 2020.
Celková čítanosť celoštátnych denníkov dosiahla 29 percent. Prvú pozíciu si držal Nový Čas so 14 percentami, nasleduje denník Plus jeden deň so šiestimi percentami a denník Pravda s piatimi percentami. Hospodárske noviny, Šport a Denník N dosiahli tri percentá.
Týždenníky číta 30 percent Slovákov. Najčítanejšími boli Plus 7 dní, Báječná žena a Život (zhodne po päť percent). Tri percentá obyvateľov čítajú Nový čas pre ženy, Slovenku a Eurotelevíziu, Nový čas Nedeľa dosiahol dve percentá. Sieť týždenníkov Regionálne noviny (Region PRESS) dosiahla osem percent a sieť Petit Press MY noviny štvorpercentnú čítanosť.
Dvojtýždenníky číta 14 percent populácie. Najviac siahajú čitatelia po periodiku TV Max (šesť percent), nasleduje Relax a Tele plus(zhodne po tri percentá). Bratislavské noviny a Žena a život dosiahli jedno percento. Sieť titulov ECHO Dvojtýždenníky mala dvojpercentnú čítanosť.
Podiel čítanosti mesačníkov predstavoval 41 percent. Najpreferovanejším je Nový Čas Krížovky so šiestimi percentami, Zdravie a Záhradkár majú päťpercentnú čítanosť. Nasledujú Napínavé krížovky a Eva so štvorpercentnou čítanosťou. Mesačníky Emma a Evita magazín čítajú tri percenta oslovených.
Celková počúvanosť rádií v parametri "počúval včera" predstavovala 57 percent populácie. Prvú pozíciu si udržalo Rádio Expres so 17 percentami, nasleduje Rádio Slovensko (15 percent), Fun rádio (desať percent) a Rádio Europa 2 (osem percent). Rádio Vlna a Rádio Jemné získali zhodne po sedem percent, Rádio Regina dosiahlo päť percent. V rámci týždňovej počúvanosti sa na prvom mieste udržalo Rádio Expres (37 percent), nasleduje Fun rádio a Rádio Slovensko (zhodne s 26 percentami), tretie miesto obsadilo Rádio Vlna (19 percent). V prípade podielu na trhu boli na prvých troch miestach Rádio Expres (21 percent), Rádio Slovensko (19 percent) a Fun rádio (13 percent).
Sumárna sledovanosť všetkých televízií bola 75 percent, televíziu v treťom a štvrtom štvrťroku sledovalo viac ako 3,3 milióna divákov. Najsledovanejšou bola TV Markíza s 38 percentami, druhá TV Joj zaznamenala 27 percent a tretia verejnoprávna Jednotka RTVS dosiahla 23-percentnú sledovanosť. Rovnaké poradie obsadili tieto tri televízne stanice aj v parametri podiel na trhu, TV Markíza (27 percent), TV Joj (19 percent), Jednotka RTVS (15 percent).