Umelecké stvárnenie nemôže prekračovať hranice vkusu a ľudskosti, odkazuje vo svojom stanovisku.
Autor TASR
Bratislava 4. septembra (TASR) - Matica slovenská protestuje proti aktuálnej reklamnej kampani Divadla P. O. Hviezdoslava (DPOH) v Bratislave na novú divadelnú sezónu. Tvrdí, že hrubo dehonestuje Hviezdoslava ako jedného z najvýznamnejších slovenských básnikov a najvýraznejších predsedov samotnej inštitúcie. Kreativita kampane v podobe odseknutej hlavy Hviezdoslava je podľa nej neospravedlniteľná. Priamo pred divadlom preto na stredu (6. 9.) zvoláva občiansky matičný protest pred divadlom.
"Umelecké stvárnenie nemôže prekračovať hranice vkusu a ľudskosti. Matica možným vysvetleniam o tzv. 'nadsádzke' tohto vyobrazenia neverí a nerozumie, prečo musí byť práve osoba P. O. Hviezdoslava terčom takýchto nechutných útokov a metafor," odkazuje vo svojom stanovisku.
Motívom kampane je umelecká technika vitráž známa z minulých budovateľských období. Zobrazení sú na nej mladí ľudia, ktorí majú v rukách ukrajinskú, antifašistickú a dúhovú vlajku. Jeden z nich drží v rukách odseknutú hlavu Hviezdoslava. Matica pripomína, že bol jedným z najvýznamnejších slovenských básnikov uplynulých 200 rokov a jednou z vedúcich osobností slovenskej literatúry a kultúry na sklonku 19. a začiatku 20. storočia. Patril tiež medzi aktívnych podporovateľov vzniku novej republiky v roku 1918.
"Rovnako nechápeme, prečo na vitráži nie je okrem vlajky cudzieho štátu aj slovenská štátna zástava. Veď žijeme na Slovensku a divadlo pripravuje svoje programy najmä pre slovenského diváka," odkazuje Matica slovenská. Nepozdáva sa jej ani, že k tejto dehonestácii došlo v roku 160. výročia založenia Matice slovenskej, 30. výročia vzniku SR a 180. výročia kodifikácie slovenčiny.
Hlavné mesto v reakcii pre TASR označilo vizuál za vtipný a provokatívny. Podotýka, že divadlo poskytuje priestor mladým tvorcom a je otvorené pre invenčné umelecké projekty.
"Plagát pre novú divadelnú sezónu parafrázuje Alexyho pôvodné vitráže v budove DPOH, využíva bustu P. O. Hviezdoslava z divadelného foyeru a nesie ďalšie odkazy na divadelný priestor, na našu minulosť aj súčasnosť," skonštatoval hovorca Bratislavy Peter Bubla s tým, že divadlu želajú úspešnú sezónu a veria, že aj tento vizuál priláka nových divákov.
"Umelecké stvárnenie nemôže prekračovať hranice vkusu a ľudskosti. Matica možným vysvetleniam o tzv. 'nadsádzke' tohto vyobrazenia neverí a nerozumie, prečo musí byť práve osoba P. O. Hviezdoslava terčom takýchto nechutných útokov a metafor," odkazuje vo svojom stanovisku.
Motívom kampane je umelecká technika vitráž známa z minulých budovateľských období. Zobrazení sú na nej mladí ľudia, ktorí majú v rukách ukrajinskú, antifašistickú a dúhovú vlajku. Jeden z nich drží v rukách odseknutú hlavu Hviezdoslava. Matica pripomína, že bol jedným z najvýznamnejších slovenských básnikov uplynulých 200 rokov a jednou z vedúcich osobností slovenskej literatúry a kultúry na sklonku 19. a začiatku 20. storočia. Patril tiež medzi aktívnych podporovateľov vzniku novej republiky v roku 1918.
"Rovnako nechápeme, prečo na vitráži nie je okrem vlajky cudzieho štátu aj slovenská štátna zástava. Veď žijeme na Slovensku a divadlo pripravuje svoje programy najmä pre slovenského diváka," odkazuje Matica slovenská. Nepozdáva sa jej ani, že k tejto dehonestácii došlo v roku 160. výročia založenia Matice slovenskej, 30. výročia vzniku SR a 180. výročia kodifikácie slovenčiny.
Hlavné mesto v reakcii pre TASR označilo vizuál za vtipný a provokatívny. Podotýka, že divadlo poskytuje priestor mladým tvorcom a je otvorené pre invenčné umelecké projekty.
"Plagát pre novú divadelnú sezónu parafrázuje Alexyho pôvodné vitráže v budove DPOH, využíva bustu P. O. Hviezdoslava z divadelného foyeru a nesie ďalšie odkazy na divadelný priestor, na našu minulosť aj súčasnosť," skonštatoval hovorca Bratislavy Peter Bubla s tým, že divadlu želajú úspešnú sezónu a veria, že aj tento vizuál priláka nových divákov.