Obaja si v pondelok posielali odkazy v súvislosti s údajne nevýhodnou zmluvou o prevádzke kompy na Dunaji.
Autor TASR
Bratislava 10. novembra (TASR) – Šéf štátnej Vodohospodárskej výstavby (VV) Ladislav Lazár je donebavolajúci zlodej, podvodník a klamár, vyhlásil dnes v reakcii na jeho pondelňajšie (9.11.) vyjadrenia predseda opozičného hnutia Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti (OĽaNO) Igor Matovič. Obaja si v pondelok posielali odkazy v súvislosti s údajne nevýhodnou zmluvou o prevádzke kompy na Dunaji.
Keď sa zvýši cena nafty pre kompu o 10 centov, tak podľa Matoviča v zmysle uzatvorenej zmluvy nastáva predraženie o 6,27 milióna eur, pri zvýšení ceny nafty o 30 centov o 18,82 milióna eur. "A pri zvýšení ceny nafty o 50 centov je to ukradnutých 31,37 milióna eur," trvá na svojich pôvodných vyjadreniach predseda OĽaNO.
Matovič, spolu s blogerkou a poslankyňou zastupiteľstva bratislavského Starého Mesta Veronikou Remišovou a predsedom mimoparlamentnej strany NOVA Danielom Lipšicom v pondelok upozornili, že zmluva medzi VV a Ponton City je prakticky nevypovedateľná a údajný limit 25 miliónov eur v nej nie je uvedený. Zvyšovanie ceny prepravy podľa ceny lodnej nafty môže zmluvu predražiť o ďalšie desiatky miliónov eur.
Zmluva o zabezpečení verejnej vodnej dopravy motorovou kompou po Dunaji medzi prístavmi Vojka – Kyselica bola podpísaná medzi štátnym podnikom Vodohospodárska výstavba a súkromnou bratislavskou spoločnosťou Ponton City v júni 2015 na 15 rokov.
Cena prepravy za 15 rokov prevádzky kompy dosiahne podľa Matoviča a Remišovej 51,38 milióna eur vrátane dane z pridanej hodnoty (DPH). Cena je tak podľa nich o desiatky miliónov eur vyššia ako bol limit vo verejnom obstarávaní na úrovni 25 miliónov eur bez DPH. Podvod podľa nich spočíva v cestovnom poriadku kompy, pretože v zmluve je uvedená frekvencia prepravy 19-krát denne. Od 1. júla 2015 však kompa začala premávať podľa iného cestovného poriadku s frekvenciou 35-krát denne, čo spôsobilo nárast ceny.
"Pána Matoviča vnímame ako patologického klamára. Všetko, čo v poslednej dobe povedal, bola lož, nebola pravda, respektíve vyjadrenia nevedel dokázať," reagoval na tieto tvrdenia Lazár.
Podľa neho je kompa v súčasnosti v skúšobnej prevádzke a frekvencia jej premávky sa riadi požiadavkami starostov dotknutých obcí. "To, že teraz kompa jazdí 35-krát denne som si nevymyslel ja. To bola požiadavka obcí," poznamenal v pondelok Lazár. Vyššia frekvencia prepravy kompy bude podľa neho trvať len do konca roka 2015.
Keď sa zvýši cena nafty pre kompu o 10 centov, tak podľa Matoviča v zmysle uzatvorenej zmluvy nastáva predraženie o 6,27 milióna eur, pri zvýšení ceny nafty o 30 centov o 18,82 milióna eur. "A pri zvýšení ceny nafty o 50 centov je to ukradnutých 31,37 milióna eur," trvá na svojich pôvodných vyjadreniach predseda OĽaNO.
Matovič, spolu s blogerkou a poslankyňou zastupiteľstva bratislavského Starého Mesta Veronikou Remišovou a predsedom mimoparlamentnej strany NOVA Danielom Lipšicom v pondelok upozornili, že zmluva medzi VV a Ponton City je prakticky nevypovedateľná a údajný limit 25 miliónov eur v nej nie je uvedený. Zvyšovanie ceny prepravy podľa ceny lodnej nafty môže zmluvu predražiť o ďalšie desiatky miliónov eur.
Zmluva o zabezpečení verejnej vodnej dopravy motorovou kompou po Dunaji medzi prístavmi Vojka – Kyselica bola podpísaná medzi štátnym podnikom Vodohospodárska výstavba a súkromnou bratislavskou spoločnosťou Ponton City v júni 2015 na 15 rokov.
Cena prepravy za 15 rokov prevádzky kompy dosiahne podľa Matoviča a Remišovej 51,38 milióna eur vrátane dane z pridanej hodnoty (DPH). Cena je tak podľa nich o desiatky miliónov eur vyššia ako bol limit vo verejnom obstarávaní na úrovni 25 miliónov eur bez DPH. Podvod podľa nich spočíva v cestovnom poriadku kompy, pretože v zmluve je uvedená frekvencia prepravy 19-krát denne. Od 1. júla 2015 však kompa začala premávať podľa iného cestovného poriadku s frekvenciou 35-krát denne, čo spôsobilo nárast ceny.
"Pána Matoviča vnímame ako patologického klamára. Všetko, čo v poslednej dobe povedal, bola lož, nebola pravda, respektíve vyjadrenia nevedel dokázať," reagoval na tieto tvrdenia Lazár.
Podľa neho je kompa v súčasnosti v skúšobnej prevádzke a frekvencia jej premávky sa riadi požiadavkami starostov dotknutých obcí. "To, že teraz kompa jazdí 35-krát denne som si nevymyslel ja. To bola požiadavka obcí," poznamenal v pondelok Lazár. Vyššia frekvencia prepravy kompy bude podľa neho trvať len do konca roka 2015.