Má fungovať podobne ako očkovanie, budovať odolnosť a čiastočne pomáhať proti tomu, aby ľudia v budúcnosti škodlivým dezinformáciám uverili a šírili ich ďalej.
Autor TASR
Bratislava 13. septembra (TASR) - Spoločnosť Google na Slovensku testuje novú metódu boja proti fake news. Pozostáva z minútových videoreklám na sociálnych sieťach. Chce tak zvýšiť odolnosť dospelých ľudí voči dezinformáciám. Spoločnosť o tom informovala v tlačovej správe.
Kampaň sa bude snažiť o prevenciu proti manipulatívnym technikám, ktoré dezinformačná scéna využíva na šírenie dezinformácií proti utečencom z Ukrajiny. Okrem Slovenska pobeží aj v Česku a Poľsku.
V rámci kampane sa využije metóda prebunkingu, ktorú prvýkrát použili v 60. rokoch 20. storočia. Cieľom metódy je budovať odolnosť ľudí voči dezinformáciám pomocou ukážok často používaných naratívov a príkladov manipulačných techník a tém. Medzi ne patrí napríklad metóda obetného baránka, keď sa vina za negatívne skutočnosti zvaľuje na určitú znevýhodnenú skupinu, alebo metóda vyvolávania strachu.
Má fungovať podobne ako očkovanie, budovať odolnosť a čiastočne pomáhať proti tomu, aby ľudia v budúcnosti škodlivým dezinformáciám uverili a šírili ich ďalej.
Kampaň sa bude snažiť o prevenciu proti manipulatívnym technikám, ktoré dezinformačná scéna využíva na šírenie dezinformácií proti utečencom z Ukrajiny. Okrem Slovenska pobeží aj v Česku a Poľsku.
V rámci kampane sa využije metóda prebunkingu, ktorú prvýkrát použili v 60. rokoch 20. storočia. Cieľom metódy je budovať odolnosť ľudí voči dezinformáciám pomocou ukážok často používaných naratívov a príkladov manipulačných techník a tém. Medzi ne patrí napríklad metóda obetného baránka, keď sa vina za negatívne skutočnosti zvaľuje na určitú znevýhodnenú skupinu, alebo metóda vyvolávania strachu.
Má fungovať podobne ako očkovanie, budovať odolnosť a čiastočne pomáhať proti tomu, aby ľudia v budúcnosti škodlivým dezinformáciám uverili a šírili ich ďalej.