Stretávať sa so svojimi divákmi, poslucháčmi a čitateľmi na sociálnych médiách je dnes nevyhnutnosťou pre všetky väčšie mediálne domy.
Autor TASR
Bratislava 4. apríla (TASR) – Stretávať sa so svojimi divákmi, poslucháčmi a čitateľmi na sociálnych médiách je dnes nevyhnutnosťou pre všetky väčšie mediálne domy. Pre verejnoprávnu RTVS predstavuje napríklad takáto komunikácia jeden z kľúčových pilierov komunikačného portfólia už od roku 2013.
„V súčasnosti je neoceniteľným a veľmi efektívnym spôsobom komunikácie s divákmi, poslucháčmi a fanúšikmi,“ zhodnotila manažérka marketingu a komunikácie Dominika Šulková. RTVS považuje za jednu z priorít obojsmerne komunikovať s fanúšikmi, ale i kritikmi.
Podľa prieskumu portálu Medialne.sk dosiahla hlavná stránka RTVS na Facebooku za rok 2015 štvrtý najvyšší nárast v počte fanúšikov (36,9 percenta) spomedzi všetkých slovenských médií, pripomenula Šulková. „Za uplynulý rok sa nám podarilo zvýšiť dosah sociálnych médií pod našou správou na priemerných 40 percent v celkovom zásahu príspevkov, ktoré boli na sociálnych médiách RTVS zverejnené,“ skonštatovala ďalej.
Každú stránku alebo profil pritom RTVS pripravuje strategicky vzhľadom na cieľovú skupinu. Za jeden zo svojich najväčších úspechov považuje stránku Milujem Slovensko, ktorá je podľa Šulkovej mimoriadne výkonná. „Videoobsah, ktorý sme na stránke publikovali, súhrne videlo takmer milión ľudí,“ ozrejmila.
Facebook RTVS využíva napríklad i ako kanál, prostredníctvom ktorého môžu jej fanúšikovia komunikovať s generálnym riaditeľom Václavom Mikom. Ide o aplikáciu Opýtajte sa Vaša, ktorá má podobu rozhovorov. Do každého z týchto „chatov“ príde zhruba 100 až 200 otázok. Telerozhlas sa snaží aktívne pracovať i s Twitterom, kde má aktuálne 5361 sledovateľov, tzv. followerov. „Je to takmer dvojnásobne číslo pri porovnaní so súkromnými televíziami,“ uviedla Šulková.
Pre TV Markíza sú sociálne siete podľa jej PR manažéra Lukáša Kočišeka dôležitým doplnkovým marketingovým nástrojom. „Venujeme sa najmä podpore televíznych produktov, internetového portfólia a ďalších aktivít skupiny Markíza,“ ozrejmil. Súkromná televízia ich považuje za cenný priestor na osobnejšiu komunikáciu a budovanie vzťahu so svojimi divákmi.
Na fanúšikovské stránky TV Markíza na Facebooku a Instagrame aktívne prispieva viacero zamestnancov a spolupracovníkov útvaru PR & Online Editorial, vysvetlil ďalej Kočišek. „Na optimálnom nastavení našej komunikácie spolupracujeme s digitálnou marketingovou agentúrou. Samozrejme, mapujeme odozvu na jednotlivé príspevky a využívame tiež informácie z prieskumu užívateľských potrieb," ozrejmil.
Čo sa týka ďalšej budúcnosti, Kočišek pripomenul, že pred rokom pracovali len s Facebookom, dnes je pre nich dôležitý už aj Instagram a počítajú aj s tým, že sa môže na Slovensku presadiť napríklad v zahraničí populárny Snapchat. Platformy pre zapojenie značiek plánujú aj komunikačné aplikácie Messenger či WhatsApp s obrovskými počtami používateľov, pripomenul.
„Budúcnosť sa zatiaľ javí tak, že interakcia s divákmi bude prebiehať na viacerých platformách - pôjdeme všade tam, kde pôjdu naši diváci,“ uzavrel PR manažér spoločnosti Markíza - Slovakia.
Pre spravodajské portály majú sociálne siete význam ako jeden zo spôsobov šírenia ich obsahu, ale v stále väčšej miere aj ako informačný zdroj, priblížil šéfredaktor portálu Teraz.sk Daniel Forgács.
„Náš portál napríklad vytvoril na titulnej stránke Teraz.sk agregátor sociálnych sietí Politici na Facebooku, na ktorom môžu čitatelia na jednom mieste pozerať statusy relevantných slovenských politikov, tak ako v reálnom čase pribúdajú. Overená stránka je zároveň zdrojom rýchlych informácií, ktoré slúžia aj ako podklad pre písanie širších správ alebo na ich doplnenie,“ doplnil.
„V súčasnosti je neoceniteľným a veľmi efektívnym spôsobom komunikácie s divákmi, poslucháčmi a fanúšikmi,“ zhodnotila manažérka marketingu a komunikácie Dominika Šulková. RTVS považuje za jednu z priorít obojsmerne komunikovať s fanúšikmi, ale i kritikmi.
Podľa prieskumu portálu Medialne.sk dosiahla hlavná stránka RTVS na Facebooku za rok 2015 štvrtý najvyšší nárast v počte fanúšikov (36,9 percenta) spomedzi všetkých slovenských médií, pripomenula Šulková. „Za uplynulý rok sa nám podarilo zvýšiť dosah sociálnych médií pod našou správou na priemerných 40 percent v celkovom zásahu príspevkov, ktoré boli na sociálnych médiách RTVS zverejnené,“ skonštatovala ďalej.
Každú stránku alebo profil pritom RTVS pripravuje strategicky vzhľadom na cieľovú skupinu. Za jeden zo svojich najväčších úspechov považuje stránku Milujem Slovensko, ktorá je podľa Šulkovej mimoriadne výkonná. „Videoobsah, ktorý sme na stránke publikovali, súhrne videlo takmer milión ľudí,“ ozrejmila.
Facebook RTVS využíva napríklad i ako kanál, prostredníctvom ktorého môžu jej fanúšikovia komunikovať s generálnym riaditeľom Václavom Mikom. Ide o aplikáciu Opýtajte sa Vaša, ktorá má podobu rozhovorov. Do každého z týchto „chatov“ príde zhruba 100 až 200 otázok. Telerozhlas sa snaží aktívne pracovať i s Twitterom, kde má aktuálne 5361 sledovateľov, tzv. followerov. „Je to takmer dvojnásobne číslo pri porovnaní so súkromnými televíziami,“ uviedla Šulková.
Pre TV Markíza sú sociálne siete podľa jej PR manažéra Lukáša Kočišeka dôležitým doplnkovým marketingovým nástrojom. „Venujeme sa najmä podpore televíznych produktov, internetového portfólia a ďalších aktivít skupiny Markíza,“ ozrejmil. Súkromná televízia ich považuje za cenný priestor na osobnejšiu komunikáciu a budovanie vzťahu so svojimi divákmi.
Na fanúšikovské stránky TV Markíza na Facebooku a Instagrame aktívne prispieva viacero zamestnancov a spolupracovníkov útvaru PR & Online Editorial, vysvetlil ďalej Kočišek. „Na optimálnom nastavení našej komunikácie spolupracujeme s digitálnou marketingovou agentúrou. Samozrejme, mapujeme odozvu na jednotlivé príspevky a využívame tiež informácie z prieskumu užívateľských potrieb," ozrejmil.
Čo sa týka ďalšej budúcnosti, Kočišek pripomenul, že pred rokom pracovali len s Facebookom, dnes je pre nich dôležitý už aj Instagram a počítajú aj s tým, že sa môže na Slovensku presadiť napríklad v zahraničí populárny Snapchat. Platformy pre zapojenie značiek plánujú aj komunikačné aplikácie Messenger či WhatsApp s obrovskými počtami používateľov, pripomenul.
„Budúcnosť sa zatiaľ javí tak, že interakcia s divákmi bude prebiehať na viacerých platformách - pôjdeme všade tam, kde pôjdu naši diváci,“ uzavrel PR manažér spoločnosti Markíza - Slovakia.
Pre spravodajské portály majú sociálne siete význam ako jeden zo spôsobov šírenia ich obsahu, ale v stále väčšej miere aj ako informačný zdroj, priblížil šéfredaktor portálu Teraz.sk Daniel Forgács.
„Náš portál napríklad vytvoril na titulnej stránke Teraz.sk agregátor sociálnych sietí Politici na Facebooku, na ktorom môžu čitatelia na jednom mieste pozerať statusy relevantných slovenských politikov, tak ako v reálnom čase pribúdajú. Overená stránka je zároveň zdrojom rýchlych informácií, ktoré slúžia aj ako podklad pre písanie širších správ alebo na ich doplnenie,“ doplnil.