Investorská príprava a výstavba mosta so súvisiacimi objektmi je podľa materiálu MDV SR v kompetencii obce Ipeľské Predmostie, ktorá je v projekte partnerom, s podporou BBSK.
Autor TASR
Bratislava 27. marca (TASR) – Výstavba mosta ponad rieku Ipeľ medzi obcami Ipeľské Predmostie a Drégelypalánk má podporiť cezhraničnú spoluprácu. Zároveň má prispieť k rozvoju turizmu v dotknutých lokalitách a tiež k voľnému pohybu osôb za prácou alebo voľnočasovými aktivitami. Vláda v stredu schválila návrh na uzavretie dohody medzi vládou SR a vládou Maďarska o výstavbe cestného mosta ponad Ipeľ a súvisiacich objektov.
Investorská príprava a výstavba mosta so súvisiacimi objektmi je podľa materiálu Ministerstva dopravy a výstavby (MDV) SR v kompetencii obce Ipeľské Predmostie, ktorá je v projekte partnerom, s podporou Banskobystrického samosprávneho kraja (BBSK). Hlavným partnerom v projekte je za maďarskú stranu organizácia NIF (Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.).
Financovanie výstavby mosta je podľa návrhu plánované z programu cezhraničnej spolupráce Interreg V-A Slovenská republika - Maďarsko 2014- 2020, z príspevku štátu prostredníctvom Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR a zo zdrojov BBSK. Zmluvné strany znášajú náklady na výstavbu mosta spoločne v rovnakom pomere.
Cestné spojenie by sa malo realizovať na účely medzinárodnej osobnej a nákladnej dopravy maximálne do 3,5 tony celkovej hmotnosti.
Investorská príprava a výstavba mosta so súvisiacimi objektmi je podľa materiálu Ministerstva dopravy a výstavby (MDV) SR v kompetencii obce Ipeľské Predmostie, ktorá je v projekte partnerom, s podporou Banskobystrického samosprávneho kraja (BBSK). Hlavným partnerom v projekte je za maďarskú stranu organizácia NIF (Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.).
Financovanie výstavby mosta je podľa návrhu plánované z programu cezhraničnej spolupráce Interreg V-A Slovenská republika - Maďarsko 2014- 2020, z príspevku štátu prostredníctvom Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR a zo zdrojov BBSK. Zmluvné strany znášajú náklady na výstavbu mosta spoločne v rovnakom pomere.
Cestné spojenie by sa malo realizovať na účely medzinárodnej osobnej a nákladnej dopravy maximálne do 3,5 tony celkovej hmotnosti.