Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 27. november 2024Meniny má Milan
< sekcia Slovensko

Menej plastov - spoločnosti skupiny Schwarz si nastavili vyššie ciele

Kaufland a Lidl chcú ešte výraznejšie znižovať množstvo plastu použitého v obaloch ich vlastných značiek, sú tak priekopníci v oblasti obehového hospodárstva Foto: Kaufland

Kaufland a Lidl dosiahli v rámci svojej stratégie REset Plastic ďalší významný míľnik.

Bratislava 15. novembra (OTS) - Kaufland a Lidl dosiahli v rámci svojej stratégie REset Plastic ďalší významný míľnik. Z toho dôvodu si stanovili nový cieľ a chcú ešte výraznejšie znížiť množstvo plastu použitého v obaloch produktov ich vlastných značiek. Sú tak priekopníci v oblasti obehového hospodárstva.

Vďaka medzinárodnej spolupráci a mnohým opatreniam sa obe spoločnosti skupiny Schwarz veľkými krokmi približujú k naplneniu cieľov spoločnej stratégie pre zaobchádzanie s plastmi REset Plastic „Menej plastov - uzavretý kolobeh“. Pôvodný cieľ zníženia spotreby plastov o 20 percent do roku 2025 Kaufland a Lidl už vo všetkých krajinách naplnili. Preto si určili ešte ambicióznejší cieľ, a to do roku 2025 znížiť spotrebu plastov v obaloch produktov vlastných značiek o 30 percent a do roku 2027 dokonca o 35 percent v porovnaní s rokom 2017.

Menej plastov, uzavretý kolobeh

Za obchodný rok 2022 oba reťazce vo všetkých 32 krajinách, v ktorých pôsobia, úspešne znížili v priemere objem plastov v obaloch produktov svojich privátnych značiek o 28 percent. V súčasnosti obe spoločnosti používajú priemerne 17 percent recyklátu v plastových obaloch produktov vlastných značiek. Okrem toho dosiahli obidve spoločnosti pri 53 percentách obalov produktov vlastných značiek maximálnu recyklovateľnosť.

K týmto úspechom prispela široká škála opatrení, predovšetkým v podobe úprav obalov na recyklovateľné, optimalizácie balení prostredníctvom zmeny dizajnu obalov či inovatívneho využívania recyklovaných materiálov.
Za obchodný rok 2022 oba reťazce vo všetkých 32 krajinách, v ktorých pôsobia, úspešne znížili v priemere objem plastov v obaloch produktov svojich privátnych značiek o 28 percent
Foto: Kaufland

Spoločnosti skupiny Schwarz navrhujú svoje obaly tak, aby boli čo najlepšie recyklovateľné. Obaly mnohých produktov vlastných značiek premieňajú na monomateriály, ktoré sa dajú opätovne použiť v rovnakom materiálovom toku.

Obe spoločnosti zvýšili podiel recyklovaných materiálov v obaloch produktov v sortimente čistiacich prostriedkov, napríklad v pracom prostriedku Formil Color alebo v čističi toaliet K-Classic. Znížili hmotnosť obalov produktov vlastných značiek, a to redukciou obalového materiálu napríklad pri produktoch K-Classic Prosciutto Cotto, alebo odstránením rukoväte pri gréckom krémovom jogurte Milbona či zavedením nových vákuových balení.

Pri dosahovaní svojich cieľov REset Plastic spoločnosti skupiny Schwarz neustále spolupracujú. Každý jeden príspevok k vedomému využívaniu plastov napomáha k celkovému výsledku, a to v súlade s celoskupinovou víziou "Menej plastov – uzavretý kolobeh".