
Pozornosť by mali kompetentní prioritne venovať aj školeniam pre zamestnancov škôl, rovnako pre policajné zložky.
"Pozornosť by sa mala sústrediť na kvalitné školenia pre zamestnancov škôl, kde ich naučia, ako rozpoznať potencionálne nebezpečného žiaka, ako reagovať, ako postupovať, ako sa brániť. To isté platí aj pre policajné zložky," skonštatovala Wagingerová s tým, že pre vzájomné poznanie a dôveru sú v danom meste dôležité taktiež spoločné školenia pre vedenia škôl, podporné tímy a políciu.
Za kľúčové taktiež považuje odovzdávanie informácií o žiakovi či študentovi, napríklad pri prestupe na školu. Takéto informácie nie je dobré podceňovať. Potrebné je tiež budovať dôveru žiakov k učiteľom, aby mohli byť informovaní o tom, čo sa v ich okolí deje, najmä pri podozrivých situáciách. Či už ide o správanie spolužiaka v škole, mimo nej alebo na sociálnych sieťach. Následne je na škole, aby tieto informácie vyhodnotila.
"Za veľmi dôležité považujem aj zavedenie pravidelných ranných kruhov (triednických hodín) minimálne raz týždenne. Triedny učiteľ, prípadne školský psychológ, má možnosť lepšie spoznať svojich žiakov, ich problémy," doplnila Wagingerová.
Zabúdať netreba ani na to, že prejav agresivity je často volaním dieťaťa o pomoc. Prax však podľa nej ukazuje, že takéto volanie býva často prehliadané, nevypočuté či priam neželané, dokonca aj samotnými rodičmi. A tak sa stáva, že hoci škola disponuje informáciami, že je žiak nebezpečný pre svoje okolie, vykazuje poruchy osobnosti, či už sociopatické, alebo psychopatické, rodičia tieto informácie odmietajú a so školou nespolupracujú. Prípadne tieto informácie polícia bagatelizuje. Je preto ťažké riešiť narastajúcu agresivitu a zabrániť možným hrozbám či priamo útokom, ako bol nedávny prípad v Spišskej Starej Vsi.
"Navyše, ak spoločenské elity eskalujú napätie, vyhrážajú sa represívnymi opatreniami, používajú neadekvátnu rétoriku plnú expresívnych výrazov, tak nečakajme, že sa situácia v školách, ale aj v celej spoločnosti zmení," odkázala Wagingerová s tým, že najmä v poslednom období imponujú niektorým mladým ľuďom takéto "osobnosti - autority" a stávajú sa pre nich vzorom. Ľudia by preto nemali byť k svojmu okoliu ľahostajní.