Rezort zdôraznil, že je pripravený podporiť odbornú debatu o legislatívnych riešeniach možných negatívnych dopadov krížového vlastníctva napríklad na obmedzenie hospodárskej súťaže.
Autor TASR
Bratislava 12. mája (TASR) - Prílišná koncentrácia v jednom sektore ho môže deformovať. Zákaz krížového vlastníctva preto vo všeobecnosti predstavuje legitímnu legislatívnu iniciatívu. S aktuálnym návrhom na jeho obmedzenie sa Ministerstvo financií (MF) SR nemalo možnosť zoznámiť. Pre TASR to uviedol tlačový odbor rezortu.
MF zdôraznilo, že je pripravené podporiť odbornú debatu o legislatívnych riešeniach možných negatívnych dopadov krížového vlastníctva napríklad na obmedzenie hospodárskej súťaže, zvyšovanie spotrebiteľských cien či nezávislosť médií. "Ak sa dosiahne všeobecná zhoda, že cieľom tejto legislatívnej úpravy má byť lepšie fungujúce zdravotníctvo pre pacienta, tak je možné uvažovať v širšom kontexte aj o prijatí legislatívnej úpravy krížového vlastníctva," dodalo.
Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou (ÚDZS) nedávno zverejnil správu o činnosti úradu za rok 2021. V nej okrem iného hovorí, že jedným z kľúčových faktorov na obnovu systému zdravotníctva je analýza zákazu krížového vlastníctva. Poukazuje pritom na to, že v roku 2003 sa pri reforme zdravotníctva tento zákaz opomenul, čoho výsledkom je dominancia investičnej skupiny Penta v systéme, ktorá nemá v Európe obdobu.
Penta toto tvrdenie odmieta, naopak dominantným hráčom je podľa nej štát ako majiteľ najväčšej zdravotnej poisťovne a zároveň regulátor. Boj proti krížovému vlastníctvu v zdravotníctve považuje za nezmyselnú politickú agendu ÚDZS a za iracionálny boj proti pôsobeniu súkromných spoločností v sektore. Podotkla, že zákaz krížového vlastníctva nemá žiadnu oporu v legislatíve a vo výsledku by nepriniesol nič pozitívne pre pacienta a ani pre lepšiu kvalitu a dostupnosť zdravotnej starostlivosti.
MF zdôraznilo, že je pripravené podporiť odbornú debatu o legislatívnych riešeniach možných negatívnych dopadov krížového vlastníctva napríklad na obmedzenie hospodárskej súťaže, zvyšovanie spotrebiteľských cien či nezávislosť médií. "Ak sa dosiahne všeobecná zhoda, že cieľom tejto legislatívnej úpravy má byť lepšie fungujúce zdravotníctvo pre pacienta, tak je možné uvažovať v širšom kontexte aj o prijatí legislatívnej úpravy krížového vlastníctva," dodalo.
Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou (ÚDZS) nedávno zverejnil správu o činnosti úradu za rok 2021. V nej okrem iného hovorí, že jedným z kľúčových faktorov na obnovu systému zdravotníctva je analýza zákazu krížového vlastníctva. Poukazuje pritom na to, že v roku 2003 sa pri reforme zdravotníctva tento zákaz opomenul, čoho výsledkom je dominancia investičnej skupiny Penta v systéme, ktorá nemá v Európe obdobu.
Penta toto tvrdenie odmieta, naopak dominantným hráčom je podľa nej štát ako majiteľ najväčšej zdravotnej poisťovne a zároveň regulátor. Boj proti krížovému vlastníctvu v zdravotníctve považuje za nezmyselnú politickú agendu ÚDZS a za iracionálny boj proti pôsobeniu súkromných spoločností v sektore. Podotkla, že zákaz krížového vlastníctva nemá žiadnu oporu v legislatíve a vo výsledku by nepriniesol nič pozitívne pre pacienta a ani pre lepšiu kvalitu a dostupnosť zdravotnej starostlivosti.