Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 22. november 2024Meniny má Cecília
< sekcia Slovensko

Vyhlásili výzvu na návrhy vizuálnej identity stratégie rozvoja kultúry

Ilustračná snímka. Foto: TASR - Jaroslav Novák

Na procese prípravy doteraz v rámci konzultácií participovalo podľa MK takmer 200 odborníkov zastupujúcich zriaďovanú i nezriaďovanú kultúru a kreatívny priemysel.

Bratislava 22. apríla (TASR) - Ministerstvo kultúry (MK) SR vyzvalo na predkladanie návrhov vizuálnej identity tvorby a publicity Stratégie kultúry a kreatívneho priemyslu SR do roku 2030. Výzvu zverejnili v piatok vo vestníku Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO), predpokladaná hodnota zákazky je 12.167 eur bez DPH, ponuky je možné predkladať do 16. mája.

Vizuálna identita má pomôcť najmä pri informačnej kampani a edukácii verejnosti o prínose a cieľoch dlhodobého plánu pre jednotlivé oblasti kultúry.

Zástupcovia MK predstavili vo štvrtok (21. 4.) aktuálnu fázu prípravy dokumentu, ktorý by mali v definitívnej podobe predložiť na rokovanie vlády ku koncu aktuálneho roka. Ministerka Natália Milanová (OĽANO) zdôraznila pri tvorbe materiálu princípy otvorenosti, participatívnosti i nadstraníckosti. "Dôležité pre nás je, aby sa s ním stotožnila čo najväčšia časť kultúrnej obce. Lebo od nej bude do veľkej miery závisieť aj jeho napĺňanie v budúcnosti," uviedla.

Na procese prípravy doteraz v rámci konzultácií participovalo podľa MK takmer 200 odborníkov zastupujúcich zriaďovanú i nezriaďovanú kultúru a kreatívny priemysel. Práve fórum týchto expertov má dohliadať na finálne zadefinovanie opatrení v jednotlivých oblastiach. Navrhnuté ciele majú byť navyše spojené i s merateľnými ukazovateľmi, ktorých plnenie má verifikovať efektívnosť navrhnutej koncepcie.

S predložením celej stratégie vyjde i prvý akčný plán s konkrétnymi úlohami v jednotlivých oblastiach na roky 2023 - 2024. Okrem vládneho materiálu je zámerom tvorcov stratégie vydať aj publikáciu pre širokú verejnosť, vysvetľujúcu zmysel i ciele komplexnej stratégie.