Výrobcovia na podujatí taktiež predstavili vozidlá 4x4.
Autor TASR
,aktualizované Senica 6. decembra (TASR) – Výrobcovia z viacerých štátov v stredu na Priemyselnom dni 2017 v priestoroch Vojenského technického a skúšobného ústavu Záhorie predstavili spolu 11 viacúčelových obrnených vozidiel 4x4 a návštevníci podujatia si taktiež mohli prezrieť súčasný prototyp obrneného vozidla 8x8, ktorý vyvíja fínska spoločnosť Patria v spolupráci so slovenskými výrobcami.
„Je to určitý prototyp, určitá úroveň vývoja do dnešného dňa. Samozrejme, ešte neprešiel vojskovými skúškami a až následne, keď sa odstránia všetky nedostatky, budeme vedieť, čo to vozidlo musí mať na sebe navešané. Aké zbraňové systémy, ochranné systémy, aké spôsoby prekonávania,“ povedal o predstavovanom vozidle minister obrany Peter Gajdoš (nominant SNS). Zopakoval, že rezort obrany predpokladá, že 70 percent vozidla sa bude vyrábať na Slovensku.
Výrobcovia na podujatí taktiež predstavili vozidlá 4x4. Všetky predviedli aj dynamické ukážky, počas ktorých museli zdolať náročnú trať s viacerými prekážkami. „Tieto vozidlá, ktoré sú tu, určite spĺňajú časť požiadaviek. Chceme vozidlo kolesové, pancierované, ktoré bude chrániť posádku na určitom stupni protimínovej ochrany. Hovorili sme, že toto vozidlo musí byť adaptabilné na to, aby nebolo len podporné bojové, ale možno aj zdravotnícke, chemické a veliteľské. Toto boli zhruba naše požiadavky. A potom požiadavky rýchlosti, schopnosti možno plávať, prekonávať nejaké prekážky. To sú požiadavky, ktoré dnes ozbrojené sily vo svete bežne uplatňujú,“ uviedol náčelník generálneho štábu Ozbrojených síl (OS) SR Milan Maxim.
Zdroj: MO SR
Na Priemyselnom dni 2017 mohli návštevníci vidieť nemecké vozidlo Dingo 2, tureckú Cobru II, švajčiarsky Eagle, francúzsku Sherpu či slovenské obrnené vozidlo Aligator Master II alebo Patriot.
Vláda SR dňa 15. novembra súhlasila s obstaraním maximálne 81 kusov bojových obrnených vozidiel (BOV) 8x8 a 404 kusov vozidiel 4x4 pre potreby OS SR. Slovenská armáda by mala vozidlá 8x8 postupne získať v rokoch 2018 až 2024. Približne 70 percent vozidla by mala tvoriť slovenská účasť a náklady neprevýšia štyri milióny eur s DPH za jedno vozidlo.
Domáci zbrojársky priemysel bude zapojený aj v prípade obstarania vozidiel 4x4. „Vývoj vlastného vozidla by mal byť ukončený v roku 2018 s využitím potenciálu domáceho priemyslu s podielom viac ako 80 percent,“ uviedol v novembri Gajdoš.
„Je to určitý prototyp, určitá úroveň vývoja do dnešného dňa. Samozrejme, ešte neprešiel vojskovými skúškami a až následne, keď sa odstránia všetky nedostatky, budeme vedieť, čo to vozidlo musí mať na sebe navešané. Aké zbraňové systémy, ochranné systémy, aké spôsoby prekonávania,“ povedal o predstavovanom vozidle minister obrany Peter Gajdoš (nominant SNS). Zopakoval, že rezort obrany predpokladá, že 70 percent vozidla sa bude vyrábať na Slovensku.
Výrobcovia na podujatí taktiež predstavili vozidlá 4x4. Všetky predviedli aj dynamické ukážky, počas ktorých museli zdolať náročnú trať s viacerými prekážkami. „Tieto vozidlá, ktoré sú tu, určite spĺňajú časť požiadaviek. Chceme vozidlo kolesové, pancierované, ktoré bude chrániť posádku na určitom stupni protimínovej ochrany. Hovorili sme, že toto vozidlo musí byť adaptabilné na to, aby nebolo len podporné bojové, ale možno aj zdravotnícke, chemické a veliteľské. Toto boli zhruba naše požiadavky. A potom požiadavky rýchlosti, schopnosti možno plávať, prekonávať nejaké prekážky. To sú požiadavky, ktoré dnes ozbrojené sily vo svete bežne uplatňujú,“ uviedol náčelník generálneho štábu Ozbrojených síl (OS) SR Milan Maxim.
Zdroj: MO SR
Na Priemyselnom dni 2017 mohli návštevníci vidieť nemecké vozidlo Dingo 2, tureckú Cobru II, švajčiarsky Eagle, francúzsku Sherpu či slovenské obrnené vozidlo Aligator Master II alebo Patriot.
Vláda SR dňa 15. novembra súhlasila s obstaraním maximálne 81 kusov bojových obrnených vozidiel (BOV) 8x8 a 404 kusov vozidiel 4x4 pre potreby OS SR. Slovenská armáda by mala vozidlá 8x8 postupne získať v rokoch 2018 až 2024. Približne 70 percent vozidla by mala tvoriť slovenská účasť a náklady neprevýšia štyri milióny eur s DPH za jedno vozidlo.
Domáci zbrojársky priemysel bude zapojený aj v prípade obstarania vozidiel 4x4. „Vývoj vlastného vozidla by mal byť ukončený v roku 2018 s využitím potenciálu domáceho priemyslu s podielom viac ako 80 percent,“ uviedol v novembri Gajdoš.