V školskom roku 2021/2022 sa na Slovensku realizoval ôsmy cyklus medzinárodnej štúdie PISA.
Autor TASR
Bratislava 18. júna (TASR) - Tvorivé myslenie slovenských žiakov je pod priemerom Organizácie pre hospodársku spoluprácu a rozvoj (OECD). Slovensko dosiahlo v tejto oblasti v štúdii PISA 2022 výkon na úrovni 29 bodov, pričom priemer krajín OECD bol 33 bodov. TASR o tom informoval odbor komunikácie a marketingu Ministerstva školstva, výskumu, vývoja a mládeže (MŠVVaM) SR s tým, že zlepšenie prinesú aj rozbehnuté vzdelávacie reformy.
"Tieto výsledky nás utvrdzujú v tom, že rozbehnuté reformy sú naozaj dôležité a je potrebné ich podporiť ďalšími opatreniami. Pomôcť môže práve kurikulárna reforma, ktorá otvára príležitosti pre školy učiť inovatívne a s ohľadom na potreby každého žiaka a žiačky," uviedol minister školstva Tomáš Drucker (Hlas-SD).
Z rezortu priblížili, že v štúdii PISA je tvorivé myslenie definované ako schopnosť produktívne sa zapájať do vytvárania, vyhodnocovania a vylepšovania nápadov. To podľa nich môže viesť k originálnym a efektívnym riešeniam, vytváraniu nových poznatkov a k pôsobivým prejavom predstavivosti.
V školskom roku 2021/2022 sa na Slovensku realizoval ôsmy cyklus medzinárodnej štúdie PISA. Štandardnou súčasťou každého cyklu merania je matematická, čitateľská a prírodovedná gramotnosť. V roku 2022 pribudla aj inovatívna oblasť tvorivé myslenie. Otestovali si ho 15-roční žiaci zo 64 krajín sveta vrátane Slovenska. Slovenských žiakov bolo približne 5800 z 292 škôl.
Analýza výsledkov PISA bude podrobnejšie zahrnutá aj v pripravovanej revízii výdavkov na vzdelávanie, na ktorej spoločne pracujú analytici Inštitútu vzdelávacej politiky MŠVVaM SR a Útvaru hodnoty za peniaze s podporou medzinárodných inštitúcií, ako sú UNICEF či Medzinárodný menový fond.
"Tieto výsledky nás utvrdzujú v tom, že rozbehnuté reformy sú naozaj dôležité a je potrebné ich podporiť ďalšími opatreniami. Pomôcť môže práve kurikulárna reforma, ktorá otvára príležitosti pre školy učiť inovatívne a s ohľadom na potreby každého žiaka a žiačky," uviedol minister školstva Tomáš Drucker (Hlas-SD).
Z rezortu priblížili, že v štúdii PISA je tvorivé myslenie definované ako schopnosť produktívne sa zapájať do vytvárania, vyhodnocovania a vylepšovania nápadov. To podľa nich môže viesť k originálnym a efektívnym riešeniam, vytváraniu nových poznatkov a k pôsobivým prejavom predstavivosti.
V školskom roku 2021/2022 sa na Slovensku realizoval ôsmy cyklus medzinárodnej štúdie PISA. Štandardnou súčasťou každého cyklu merania je matematická, čitateľská a prírodovedná gramotnosť. V roku 2022 pribudla aj inovatívna oblasť tvorivé myslenie. Otestovali si ho 15-roční žiaci zo 64 krajín sveta vrátane Slovenska. Slovenských žiakov bolo približne 5800 z 292 škôl.
Analýza výsledkov PISA bude podrobnejšie zahrnutá aj v pripravovanej revízii výdavkov na vzdelávanie, na ktorej spoločne pracujú analytici Inštitútu vzdelávacej politiky MŠVVaM SR a Útvaru hodnoty za peniaze s podporou medzinárodných inštitúcií, ako sú UNICEF či Medzinárodný menový fond.