Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 25. december 2024
< sekcia Slovensko

Do Angažovanej školy sa zapojilo 15 škôl, víťazi získali národnú cenu

Ilustračná snímka. Foto: TASR - Erika Ďurčová

Víťazmi druhého ročníka oceňovania Angažovaná škola sa stali materská škola v Bystrom, kde deti pomohli vysadiť lipy v obci.

Bratislava 2. decembra (TASR) - Od roku 2020 majú všetky školy na Slovensku možnosť získať oficiálnu značku Angažovaná škola, ktorá potvrdzuje záujem školy vychovávať a vzdelávať jej žiakov k dobrovoľníctvu. Do druhého ročníka sa prihlásilo 15 škôl, z ktorých tri získali národnú cenu a štyri postúpili do medzinárodného kola. TASR o tom informovali z odboru komunikácie a marketingu Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu (MŠVVaŠ) SR.

Do druhého ročníka sa prihlásilo 15 škôl, pričom odborná komisia posunula do finálnej fázy nakoniec osem projektov. "Všetci, ktorí robia niečo nad rámec svojich povinností, majú môj obdiv. O to viac, ak ide ešte len o deti či žiakov. Dobrovoľníctvo má v zahraničí veľmi dôležité postavenie a dokonca v niektorých prípadoch zohráva významnú rolu aj pri uchádzaní sa o zamestnanie. V každom prípade to veľa hovorí o osobnosti človeka. Som rád, že aj v našich školách máme mladých ľudí, ktorým nie je ich okolie a spoločnosť ľahostajná," uviedol minister školstva Branislav Gröhling (SaS).

Víťazmi druhého ročníka oceňovania Angažovaná škola sa stali materská škola v Bystrom, kde deti pomohli vysadiť lipy v obci. Ďalšími víťazmi sú Zakladna skola Andreja Sladkovica zo Sliača, ktorej tim Ekocyklo prispel svojou cinnostou a aktivitami k tomu, aby pouzivatelia cyklocesty neodhadzovali odpad do okolia rieky Hron. Tretím víťazom je Stredná odborná škola beauty služieb z Košíc. Študenti tejto školy ponúkli seniorom sluzby, napríklad strihanie a upravu vlasov, masaz tvare a ruk, manikuru a licenie.

Všetkých osem finalistov bude môcť ako príklad dobrej praxe využívať oficiálnu značku Angažovaná škola, pričom školy, ktoré realizovali víťazné projekty, budú môcť používať „zlatú značku“ pre víťazov. "Naším zámerom nie je len školy oceňovať, ale najmä podporovať prostredníctvom vzdelávania a konzultácií v zavádzaní výchovy k dobrovoľníctvu využitím stratégie service learning. Je dôležité, aby boli školy pripravené rozvíjať aktivity smerujúce k prepájaniu vzdelávania s reálnymi potrebami komunít," uviedla Alžbeta Brozmanová Gregorová, prezidentka Platformy dobrovoľníckych centier a organizácií.