Deťom nebude podľa Síthovej poskytovaná podpora na základe toho, akú majú diagnózu, ale na základe toho, čo potrebujú.
Autor TASR
Bratislava 10. júna (TASR) - Akčný plán Stratégie inkluzívneho prístupu vo výchove a vzdelávaní na roky 2022 - 2024 prinesie harmonogram odstraňovania bariér v školskom prostredí. Vyplýva to z cieľov akčného plánu, ktorý začiatkom júna schválila vláda. Zároveň je jeho cieľom zabezpečiť rovnaké šance na vzdelanie pre všetky deti na Slovensku. Informuje o tom Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR na svojom webe.
"Jednou z hlavných úloh akčného plánu je schválenie nového systému podpory pre deti so špeciálnymi potrebami v podobe Katalógu podporných opatrení do roku 2022," uviedla štátna tajomníčka rezortu školstva Svetlana Síthová. Ako dodala, inými slovami, deťom nebude poskytovaná podpora na základe toho, akú majú diagnózu, ale na základe toho, čo potrebujú. "Konkrétnymi opatreniami sú asistenti učiteľa viazaní na triedu, nie na žiaka, či štandardy práce pre odborných zamestnancov a jednotný komunikačný systém v poradenstve previazaný na školy," priblížila.
Akčný plán počíta aj s tým, že prvýkrát v histórii bude stanovený harmonogram odstraňovania bariér v školskom prostredí - vrátane tých komunikačných. Ďalšou úlohou je legislatívne definovanie pojmu segregácia. Zároveň akčný plán rieši vznik nadrezortného systému včasnej starostlivosti s vytvorením špecializovaných centier poradenstva, ktoré budú zamerané na včasnú starostlivosť detí so zdravotným znevýhodnením.
"Som rada, že okrem spomínaných úloh sa nám podarilo presadiť v akčnom pláne aj opatrenia zamerané na aktuálne témy, ktoré súvisia s nenávisťou a netoleranciou. V školách sa nám podarí postupne zaviesť intervenčné programy zamerané na rozvoj tolerancie k osobám alebo skupinám osôb vyznačujúcich sa akýmikoľvek odlišnosťami," dodala Síthová. Prvý akčný plán plnenia Stratégie inkluzívneho prístupu vo výchove a vzdelávaní na roky 2022 - 2024 rieši aj pedagogických a odborných zamestnancov. Nastavil pre nich systém supervízie a metodickej podpory a rozšíril poradenstvo o inkluzívne vzdelávanie v regiónoch formou regionálnych centier.
"Jednou z hlavných úloh akčného plánu je schválenie nového systému podpory pre deti so špeciálnymi potrebami v podobe Katalógu podporných opatrení do roku 2022," uviedla štátna tajomníčka rezortu školstva Svetlana Síthová. Ako dodala, inými slovami, deťom nebude poskytovaná podpora na základe toho, akú majú diagnózu, ale na základe toho, čo potrebujú. "Konkrétnymi opatreniami sú asistenti učiteľa viazaní na triedu, nie na žiaka, či štandardy práce pre odborných zamestnancov a jednotný komunikačný systém v poradenstve previazaný na školy," priblížila.
Akčný plán počíta aj s tým, že prvýkrát v histórii bude stanovený harmonogram odstraňovania bariér v školskom prostredí - vrátane tých komunikačných. Ďalšou úlohou je legislatívne definovanie pojmu segregácia. Zároveň akčný plán rieši vznik nadrezortného systému včasnej starostlivosti s vytvorením špecializovaných centier poradenstva, ktoré budú zamerané na včasnú starostlivosť detí so zdravotným znevýhodnením.
"Som rada, že okrem spomínaných úloh sa nám podarilo presadiť v akčnom pláne aj opatrenia zamerané na aktuálne témy, ktoré súvisia s nenávisťou a netoleranciou. V školách sa nám podarí postupne zaviesť intervenčné programy zamerané na rozvoj tolerancie k osobám alebo skupinám osôb vyznačujúcich sa akýmikoľvek odlišnosťami," dodala Síthová. Prvý akčný plán plnenia Stratégie inkluzívneho prístupu vo výchove a vzdelávaní na roky 2022 - 2024 rieši aj pedagogických a odborných zamestnancov. Nastavil pre nich systém supervízie a metodickej podpory a rozšíril poradenstvo o inkluzívne vzdelávanie v regiónoch formou regionálnych centier.