Dlhodobým zámerom je vytvoriť prostredie naklonené inkluzívnemu vzdelávaniu, motivujúce školy stať sa inkluzívnymi.
Autor TASR
Bratislava 12. novembra (TASR) – Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu (MŠVVaŠ) SR vypracovalo stratégiu inkluzívneho prístupu vo výchove a vzdelávaní, ktorú predložilo do medzirezortného pripomienkového konania.
Návrh stratégie predstavuje rámcový strategický dokument, ktorý prostredníctvom prioritných oblastí vymedzuje smerovanie verejných politík k dosiahnutiu zmeny v oblasti vzdelávania detí, žiakov a študentov k inkluzívnemu vzdelávaniu. "Dokument načrtáva základnú filozofiu inkluzívneho prístupu vo výchove a vzdelávaní, ktorej cieľom je proinkluzívny vzdelávací systém, poskytujúci vzdelávanie všetkým deťom, žiakom a študentom bez rozdielu, rešpektujúc jedinečnosť a rozmanitosť každého jednotlivca a umožňujúci naplniť mu svoj potenciál na najvyššiu možnú mieru," uviedol rezort školstva v predloženom materiáli.
Nosnú časť stratégie predstavuje šesť prioritných oblastí pre dlhodobý rozvoj inkluzívneho prístupu vo výchove a vzdelávaní v SR, rozpracovaných do jednotlivých strategických cieľov. Z nich bude vychádzať prvý akčný plán na obdobie 2022 – 2024.
Stratégia je prepojená s inými už existujúcimi dokumentmi rezortu školstva, ako napríklad Nultý akčný plán stratégie inkluzívneho prístupu vo výchove a vzdelávaní na rok 2021, Národný program rozvoja výchovy a vzdelávania či jedným komponentom v rámci plánu obnovy. Ide o otvorený dokument, v budúcnosti ho bude možné upravovať a dopĺňať.
"Dlhodobým zámerom je vytvoriť prostredie naklonené inkluzívnemu vzdelávaniu, motivujúce školy stať sa inkluzívnymi a zároveň motivujúce rodičov, aby vnímali inkluzívne školy ako primárnu možnosť pre vzdelávanie svojich detí," dodal rezort školstva.
Návrh stratégie predstavuje rámcový strategický dokument, ktorý prostredníctvom prioritných oblastí vymedzuje smerovanie verejných politík k dosiahnutiu zmeny v oblasti vzdelávania detí, žiakov a študentov k inkluzívnemu vzdelávaniu. "Dokument načrtáva základnú filozofiu inkluzívneho prístupu vo výchove a vzdelávaní, ktorej cieľom je proinkluzívny vzdelávací systém, poskytujúci vzdelávanie všetkým deťom, žiakom a študentom bez rozdielu, rešpektujúc jedinečnosť a rozmanitosť každého jednotlivca a umožňujúci naplniť mu svoj potenciál na najvyššiu možnú mieru," uviedol rezort školstva v predloženom materiáli.
Nosnú časť stratégie predstavuje šesť prioritných oblastí pre dlhodobý rozvoj inkluzívneho prístupu vo výchove a vzdelávaní v SR, rozpracovaných do jednotlivých strategických cieľov. Z nich bude vychádzať prvý akčný plán na obdobie 2022 – 2024.
Stratégia je prepojená s inými už existujúcimi dokumentmi rezortu školstva, ako napríklad Nultý akčný plán stratégie inkluzívneho prístupu vo výchove a vzdelávaní na rok 2021, Národný program rozvoja výchovy a vzdelávania či jedným komponentom v rámci plánu obnovy. Ide o otvorený dokument, v budúcnosti ho bude možné upravovať a dopĺňať.
"Dlhodobým zámerom je vytvoriť prostredie naklonené inkluzívnemu vzdelávaniu, motivujúce školy stať sa inkluzívnymi a zároveň motivujúce rodičov, aby vnímali inkluzívne školy ako primárnu možnosť pre vzdelávanie svojich detí," dodal rezort školstva.