Počas prvých šiestich mesiacov vybavili na tiesňovej linke 500.535 volaní, zatiaľ čo v roku 2019 v rovnakom období ich bolo 546.666.
Autor TASR
Bratislava 28. júla (TASR) - Počet volaní na tiesňovú linku 112 napriek pandémii nového koronavírusu počas prvého polroka 2020 oproti vlaňajšku mierne klesol. Zaznamenali vyše 500-tisíc hovorov. Infolinky Ministerstva vnútra (MV) SR zriadené na informovanie o situácii s COVID-19 doteraz vybavili približne 19.000 telefonátov a na emailovej adrese prijali viac ako 5000 mailov. MV SR o tom informovalo na sociálnej sieti.
Počas prvých šiestich mesiacov vybavili na tiesňovej linke 500.535 volaní, zatiaľ čo v roku 2019 v rovnakom období ich bolo 546.666.
Na číslo 112 volali ľudia aj z dôvodu koronakrízy. "V mesiacoch február, marec a apríl bolo takýchto volaní viac ako 8000. Dôvodom bolo aj to, že na začiatku pandémie sa občania, ktorí mali záujem o štátnu karanténu, hlásili cez 112," vysvetľuje rezort vnútra, ktorý mal na starosti prevádzku karanténnych zariadení. Podotkli, že zvýšený počet volaní súvisiacich s COVID-19 vzhľadom na závažnosť ochorenia nebol považovaný za zneužitie čísla tiesňového volania 112.
Na infolinkách zriadených po prvých opatreniach pre zamedzenie šírenia nového koronavírusu vybavili zamestnanci denne priemerne 200 hovorov. "Doteraz zaznamenali spolu približne 19.000 telefonátov a viac ako 5000 mailov, v ktorých občanom pomáhali s problémami pri návrate na Slovensko alebo karanténnymi opatreniami," priblížilo MV SR.
Ministerstvo pripomína, že infolinka 02/4859 3312 je naďalej k dispozícii, a to v pracovnej dobe. Funguje aj mailová adresa infoskr@minv.sk.
Počas prvých šiestich mesiacov vybavili na tiesňovej linke 500.535 volaní, zatiaľ čo v roku 2019 v rovnakom období ich bolo 546.666.
Na číslo 112 volali ľudia aj z dôvodu koronakrízy. "V mesiacoch február, marec a apríl bolo takýchto volaní viac ako 8000. Dôvodom bolo aj to, že na začiatku pandémie sa občania, ktorí mali záujem o štátnu karanténu, hlásili cez 112," vysvetľuje rezort vnútra, ktorý mal na starosti prevádzku karanténnych zariadení. Podotkli, že zvýšený počet volaní súvisiacich s COVID-19 vzhľadom na závažnosť ochorenia nebol považovaný za zneužitie čísla tiesňového volania 112.
Na infolinkách zriadených po prvých opatreniach pre zamedzenie šírenia nového koronavírusu vybavili zamestnanci denne priemerne 200 hovorov. "Doteraz zaznamenali spolu približne 19.000 telefonátov a viac ako 5000 mailov, v ktorých občanom pomáhali s problémami pri návrate na Slovensko alebo karanténnymi opatreniami," priblížilo MV SR.
Ministerstvo pripomína, že infolinka 02/4859 3312 je naďalej k dispozícii, a to v pracovnej dobe. Funguje aj mailová adresa infoskr@minv.sk.