Výberová komisia na MZV vyhodnotila návrhy z verejnej súťaže a najlepšie z nich posunula ministrovi Lajčákovi na rozhodnutie o tom, ktorý z nich sa napokon stane oficiálnym logom predsedníctva.
Autor TASR
,aktualizované Bratislava 1. apríla (TASR) - Minister zahraničných vecí Miroslav Lajčák vyberie v najbližších dňoch logo, ktoré bude charakterizovať slovenské predsedníctvo v Európskej únii. Uviedol to po dnešnom rokovaní vlády, ktorá sa zaoberala aj správou o stave pripravenosti SR na výkon predsedníctva v druhej polovici roka 2016.
Výberová komisia na MZV vyhodnotila návrhy z verejnej súťaže a najlepšie z nich posunula Lajčákovi na rozhodnutie o tom, ktorý z nich sa napokon stane oficiálnym logom predsedníctva.
Do súťaže prišlo 229 návrhov, podmienky splnilo 183 z nich. Zapojili sa do nej laici, študenti, ale tiež profesionálni grafickí dizajnéri či reklamné spoločnosti.
"Výrazný záujem o súťaž dokazuje, že sme zvolili správnu cestu. Od začiatku príprav nám záleží, aby široká verejnosť bola priamym a aktívnym účastníkom nášho predsedníctva, nielen jeho pozorovateľom," podčiarkol minister.
Predseda výberovej komisie a štátny tajomník MZV Peter Javorčík ocenil produktívnu spoluprácu kreatívnych sektorov s diplomaciou. Členmi komisie boli aj traja externí odborníci na dizajn a reklamu - rektor Vysokej školy výtvarných umení (VŠVU) Stanislav Stankoci, odborník na marketing a prezident Klubu reklamných agentúr Slovenska Róbert Slovák a vedúci Katedry vizuálnej komunikácie VŠVU a grafik Pavel Choma.
Na odhalenie jeho konečnej podoby si verejnosť ešte počká. Slovenské predsedníctvo vrátane loga bude odprezentované približne dva mesiace pred jeho začiatkom.
Výberová komisia na MZV vyhodnotila návrhy z verejnej súťaže a najlepšie z nich posunula Lajčákovi na rozhodnutie o tom, ktorý z nich sa napokon stane oficiálnym logom predsedníctva.
Do súťaže prišlo 229 návrhov, podmienky splnilo 183 z nich. Zapojili sa do nej laici, študenti, ale tiež profesionálni grafickí dizajnéri či reklamné spoločnosti.
"Výrazný záujem o súťaž dokazuje, že sme zvolili správnu cestu. Od začiatku príprav nám záleží, aby široká verejnosť bola priamym a aktívnym účastníkom nášho predsedníctva, nielen jeho pozorovateľom," podčiarkol minister.
Predseda výberovej komisie a štátny tajomník MZV Peter Javorčík ocenil produktívnu spoluprácu kreatívnych sektorov s diplomaciou. Členmi komisie boli aj traja externí odborníci na dizajn a reklamu - rektor Vysokej školy výtvarných umení (VŠVU) Stanislav Stankoci, odborník na marketing a prezident Klubu reklamných agentúr Slovenska Róbert Slovák a vedúci Katedry vizuálnej komunikácie VŠVU a grafik Pavel Choma.
Na odhalenie jeho konečnej podoby si verejnosť ešte počká. Slovenské predsedníctvo vrátane loga bude odprezentované približne dva mesiace pred jeho začiatkom.