Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 26. november 2024Meniny má Kornel
< sekcia Slovensko

Na charitu pripievame počas Vianoc menej ako v priebehu roka

Odovzdávanie Balíčkov pomoci pre ľudí v sociálnej alebo hmotnej núdzi v Chránenej kaviarni s knižnicou Prístav v Banskej Bystrici 19. Decembra 2014. Ide o charitatívny projekt občianskeho združenia Prístav nádeje, ktoré prevádzkuje túto kaviareň ako tréningové centrum pracovných návykov pre hendikepovaných ľudí. Na snímke predsedníčka občianskeho združenia Prístav nádeje Marcela Václavková Konrádová (vpravo) odovzdáva darčeky žene z krízového centra. Foto: FOTO TASR/Dušan Hein

V prípade vianočných sviatkov sú Slováci štedrejší voči svojim blízkym a priateľom, v prípade charity sú, naopak, zdržanlivejší a prispievajú menej ako v priebehu roka.

Bratislava 22. decembra (TASR) - V prípade vianočných sviatkov sú Slováci štedrejší voči svojim blízkym a priateľom, v prípade charity sú, naopak, zdržanlivejší a prispievajú menej ako v priebehu roka. Vyplýva to z výsledkov prieskumu, ktorý na vzorke 4000 respondentov realizovala agentúra Ipsos okrem Slovenskej republiky aj v Českej republike, Bulharsku a Poľsku.

Ako vyplynulo z prieskumu, kým počas Vianoc sa rozhodne prispieť na charitu približne 46 percent Slovákov, v priebehu roka tak urobí až približne 56 percent. Vo všeobecnosti platí, že svoje peniaze venujú ľudia najmä v prospech pomoci deťom. "Pre pomoc najmenším sa rozhodne až 81 percent Slovákov, 70 percent Čechov, 79 percent Bulharov a 68 percent Poliakov,“ potvrdil Richard Lörincz, marketingový riaditeľ spoločnosti PROFI CREDIT Slovakia, pre ktorú bol prieskum zrealizovaný. Druhou najčastejšie obdarovanou skupinou sú seniori, nasledujú zvieratá a najmenej lákajú zbierky spojené s pomocou životnému prostrediu.

Podľa výsledkov prieskumu Slováci spolu s Bulharmi uprednostňujú najmenej náročný spôsob pomoci, formou darcovských sms správ (tzv. DMS). DMS posiela 42 percent Slovákov a 46 percent Bulharov. Česi skôr pošlú finančný príspevok priamo na účet konkrétnej dobročinnej organizácie (32 percent) a Poliaci najradšej kúpia a následne darujú konkrétny produkt (39 percent). Väčšina Slovákov, ktorí prispejú na charitu, venuje v priemere sumu do 10 eur.