V prípade vianočných sviatkov sú Slováci štedrejší voči svojim blízkym a priateľom, v prípade charity sú, naopak, zdržanlivejší a prispievajú menej ako v priebehu roka.
Autor TASR
Bratislava 22. decembra (TASR) - V prípade vianočných sviatkov sú Slováci štedrejší voči svojim blízkym a priateľom, v prípade charity sú, naopak, zdržanlivejší a prispievajú menej ako v priebehu roka. Vyplýva to z výsledkov prieskumu, ktorý na vzorke 4000 respondentov realizovala agentúra Ipsos okrem Slovenskej republiky aj v Českej republike, Bulharsku a Poľsku.
Ako vyplynulo z prieskumu, kým počas Vianoc sa rozhodne prispieť na charitu približne 46 percent Slovákov, v priebehu roka tak urobí až približne 56 percent. Vo všeobecnosti platí, že svoje peniaze venujú ľudia najmä v prospech pomoci deťom. "Pre pomoc najmenším sa rozhodne až 81 percent Slovákov, 70 percent Čechov, 79 percent Bulharov a 68 percent Poliakov,“ potvrdil Richard Lörincz, marketingový riaditeľ spoločnosti PROFI CREDIT Slovakia, pre ktorú bol prieskum zrealizovaný. Druhou najčastejšie obdarovanou skupinou sú seniori, nasledujú zvieratá a najmenej lákajú zbierky spojené s pomocou životnému prostrediu.
Podľa výsledkov prieskumu Slováci spolu s Bulharmi uprednostňujú najmenej náročný spôsob pomoci, formou darcovských sms správ (tzv. DMS). DMS posiela 42 percent Slovákov a 46 percent Bulharov. Česi skôr pošlú finančný príspevok priamo na účet konkrétnej dobročinnej organizácie (32 percent) a Poliaci najradšej kúpia a následne darujú konkrétny produkt (39 percent). Väčšina Slovákov, ktorí prispejú na charitu, venuje v priemere sumu do 10 eur.
Ako vyplynulo z prieskumu, kým počas Vianoc sa rozhodne prispieť na charitu približne 46 percent Slovákov, v priebehu roka tak urobí až približne 56 percent. Vo všeobecnosti platí, že svoje peniaze venujú ľudia najmä v prospech pomoci deťom. "Pre pomoc najmenším sa rozhodne až 81 percent Slovákov, 70 percent Čechov, 79 percent Bulharov a 68 percent Poliakov,“ potvrdil Richard Lörincz, marketingový riaditeľ spoločnosti PROFI CREDIT Slovakia, pre ktorú bol prieskum zrealizovaný. Druhou najčastejšie obdarovanou skupinou sú seniori, nasledujú zvieratá a najmenej lákajú zbierky spojené s pomocou životnému prostrediu.
Podľa výsledkov prieskumu Slováci spolu s Bulharmi uprednostňujú najmenej náročný spôsob pomoci, formou darcovských sms správ (tzv. DMS). DMS posiela 42 percent Slovákov a 46 percent Bulharov. Česi skôr pošlú finančný príspevok priamo na účet konkrétnej dobročinnej organizácie (32 percent) a Poliaci najradšej kúpia a následne darujú konkrétny produkt (39 percent). Väčšina Slovákov, ktorí prispejú na charitu, venuje v priemere sumu do 10 eur.