V prvej etape budú uzavreté pravé jazdné pruhy a v druhej ľavá strana vozovky. Obmedzenie počtu jazdných pruhov sa týka aj tunela Bôrik.
Autor TASR
Mengusovce 9. júna (TASR) - Národná diaľničná spoločnosť (NDS) upozorňuje vodičov na čiastočnú uzáveru diaľnice D1 v úseku od mosta nad potokom Potôčik v Mengusovciach, okres Poprad. Hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková informovala, že dôvodom obmedzenia je výmena mostných záverov.
"Práce budú prebiehať naraz v oboch jazdných pásoch, rozdelené sú na dve etapy. Doprava bude obmedzená od soboty 11. júna až do 24. júla," uviedla hovorkyňa s tým, že doprava bude vedená vždy v jednom jazdnom pruhu v každom jazdnom páse.
V prvej etape budú uzavreté pravé jazdné pruhy a v druhej ľavá strana vozovky. Obmedzenie počtu jazdných pruhov sa týka aj tunela Bôrik, ktorý sa nachádza priamo za predmetným mostom.
"Mostné závery sú najdôležitejšou súčasťou väčšiny mostov či estakád. Nachádzajú sa na začiatku a na konci mosta. Umožňujú pozdĺžny pohyb nosnej konštrukcie mostného objektu a slúžia na prevedenie dopravy cez dilatačnú škáru," objasnila Žgravčáková. Spôsob ich opravy podľa nej závisí najmä od typu mostného záveru. Na mostoch, ktoré spravuje NDS, používajú prevažne gumokovové, hrebeňové, ale aj nosníkové mostné závery typu 3W.
"Práce budú prebiehať naraz v oboch jazdných pásoch, rozdelené sú na dve etapy. Doprava bude obmedzená od soboty 11. júna až do 24. júla," uviedla hovorkyňa s tým, že doprava bude vedená vždy v jednom jazdnom pruhu v každom jazdnom páse.
V prvej etape budú uzavreté pravé jazdné pruhy a v druhej ľavá strana vozovky. Obmedzenie počtu jazdných pruhov sa týka aj tunela Bôrik, ktorý sa nachádza priamo za predmetným mostom.
"Mostné závery sú najdôležitejšou súčasťou väčšiny mostov či estakád. Nachádzajú sa na začiatku a na konci mosta. Umožňujú pozdĺžny pohyb nosnej konštrukcie mostného objektu a slúžia na prevedenie dopravy cez dilatačnú škáru," objasnila Žgravčáková. Spôsob ich opravy podľa nej závisí najmä od typu mostného záveru. Na mostoch, ktoré spravuje NDS, používajú prevažne gumokovové, hrebeňové, ale aj nosníkové mostné závery typu 3W.