Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 27. december 2024Meniny má Filoména
< sekcia Slovensko

Na získanie príspevku na aktualizačné vzdelávanie majú školy tri dni

Na snímke učiteľ Jaroslav Capko vysvetľuje pracovný postup písania testu počas celoslovenského testovania žiakov 5. ročníka ZŠ na Cirkevnej základnej škole s materskou školou sv. Juraja v Trebišove v stredu 18. mája 2021. Foto: TASR - Roman Hanc

Účelom financovania je rozvoj individuálnych profesijných zručností pedagogických a odborných zamestnancov v materských, základných a stredných školách.

Bratislava 18. januára (TASR) - Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu (MŠVVaŠ) SR poskytne školám prostredníctvom Plánu obnovy a odolnosti SR finančné prostriedky na podporu individuálneho profesijného rozvoja pedagogických a odborných zamestnancov. Na získanie príspevku na aktualizačné vzdelávanie ostávajú školám posledné tri dni, prihlásiť sa môžu do 20. januára. TASR o tom informoval odbor komunikácie a marketingu rezortu školstva.

Školy budú mať v školskom roku 2022/2023 možnosť využiť finančnú podporu na zorganizovanie aktualizačného vzdelávania pre svojich zamestnancov aj v oblastiach a témach, ktoré nadväzujú na nové kurikulum. Predpokladaná výška finančných prostriedkov určených na aktuálny školský rok je 4.531.448 eur. Finančné prostriedky poskytne rezort oprávneným školám v marci podľa počtu pedagogických a odborných zamestnancov evidovaných v rezortnom informačnom systéme k 15. septembru 2022.

Účelom financovania je rozvoj individuálnych profesijných zručností pedagogických a odborných zamestnancov v materských, základných a stredných školách. Obsah aktualizačného vzdelávania je v školskom roku 2022/2023 zameraný na tri okruhy - zmeny školského kurikula, inkluzívne vzdelávanie a rozvoj digitálnych zručností.

"Okruh zameraný na reformu obsahu a foriem vzdelávania má pomôcť k tvorbe vlastného školského vzdelávacieho programu, zmenám v hodnotení výsledkov žiakov – spôsobilosť hodnotiť nielen vedomosti, ale aj získané spôsobilosti, kompetencie žiakov a využívanie inovatívnych foriem vyučovania s dôrazom na aktívne učenie sa žiakov v zmysle cieľov nového kurikula," uviedol rezort školstva. Cieľom okruhu aktivít zameraných na inkluzívne vzdelávanie je, aby pedagógovia vedeli prispôsobiť vyučovací proces, v ktorom budú zohľadnené individuálne potreby žiaka aj so špeciálnymi výchovnovzdelávacími potrebami. Rozvoj digitálnych zručností sa zameriava primárne na skvalitnenie práce v digitálnom prostredí vrátane kybernetickej bezpečnosti či prevencie kyberšikany.

Rozsah aktualizačného vzdelávania je najmenej 20 a najviac 24 hodín za jeden školský rok. Program aktualizačného vzdelávania môže škola zamerať na všetky tri oblasti obsahu aktualizačného vzdelávania.