V súčasnosti je na Slovensku 2160 železničných priecestí, z toho je 1088 zabezpečených a 1072 nezabezpečených.
Autor TASR
Bratislava 14. júla (TASR) – Na zvyšovanie bezpečnosti na železničných priecestiach dá štát v priebehu nasledujúcich troch rokov spolu 6 miliónov eur. V rokoch 2014, 2015 a 2016 pôjde každý rok na tento účel suma dva milióny eur. Financie vyčlení rezort dopravy v rámci výdavkov svojej kapitoly.
Vyplýva to z Komplexného programu riešenia problematiky železničných priecestí, ktorý pripravilo ministerstvo dopravy pod vedením Jána Počiatka (Smer-SD). Materiál už prešiel medzirezortným pripomienkovým konaním a mala by sa ním zaoberať vláda.
V súčasnosti je na Slovensku 2160 železničných priecestí, z toho je 1088 zabezpečených a 1072 nezabezpečených. Z celkového počtu priecestí je však 904 vybavených zastaraným typom zabezpečovacieho zariadenia.
Cieľom rezortu dopravy je preto zvýšiť bezpečnosť na priecestiach, a to tak, že sa zníži počet nezabezpečených priecestí, zvýši sa úroveň zabezpečenia na vybraných priecestiach, alebo sa zrekonštruujú už existujúce zabezpečovacie zariadenia. Na niektorých priecestiach sa vybuduje mimoúrovňové križovanie železničnej trate a cesty a prijať by sa mali aj zmeny v legislatíve.
Keďže peniaze na tento účel nájde rezort dopravy vo vlastnej kapitole a v rámci zdrojov Železníc Slovenskej republiky, proti materiálu nemá výhrady ani ministerstvo financií.
Vyplýva to z Komplexného programu riešenia problematiky železničných priecestí, ktorý pripravilo ministerstvo dopravy pod vedením Jána Počiatka (Smer-SD). Materiál už prešiel medzirezortným pripomienkovým konaním a mala by sa ním zaoberať vláda.
V súčasnosti je na Slovensku 2160 železničných priecestí, z toho je 1088 zabezpečených a 1072 nezabezpečených. Z celkového počtu priecestí je však 904 vybavených zastaraným typom zabezpečovacieho zariadenia.
Cieľom rezortu dopravy je preto zvýšiť bezpečnosť na priecestiach, a to tak, že sa zníži počet nezabezpečených priecestí, zvýši sa úroveň zabezpečenia na vybraných priecestiach, alebo sa zrekonštruujú už existujúce zabezpečovacie zariadenia. Na niektorých priecestiach sa vybuduje mimoúrovňové križovanie železničnej trate a cesty a prijať by sa mali aj zmeny v legislatíve.
Keďže peniaze na tento účel nájde rezort dopravy vo vlastnej kapitole a v rámci zdrojov Železníc Slovenskej republiky, proti materiálu nemá výhrady ani ministerstvo financií.