Deti sa spoločne s permoníkmi dozvedia, ako peniaze zarobiť, ako s nimi hospodáriť a ochrániť ich pred sebou i nástrahami moderného sveta.
Autor TASR
Bratislava 18. mája (TASR) – Národná banka Slovenska (NBS) prinesie v rámci projektu finančnej gramotnosti 5peňazí v spolupráci s Múzeom mincí a medailí v Kremnici zábavné finančné vzdelávanie pre rodiny s deťmi. Ide o projekt Príbehy z Kremnice spracovaný na úrovni vzdelávania detí z prvého stupňa základných škôl. TASR o tom informoval hovorca národnej banky Peter Majer.
Výkonná riaditeľka úseku dohľadu a ochrany finančného spotrebiteľa Júlia Čillíková uviedla, že cieľom kampane je, aby sa rodičia viac rozprávali s deťmi o peniazoch. „Väčšinu informácií, ktoré by mali deti na prvom stupni základnej školy vedieť o peniazoch, ich rodičia poznajú. Občas však nevedia, ako danú tému deťom vysvetliť alebo kedy je ten správny čas začať sa o nej rozprávať. Preto prichádzame s konceptom, kde vďaka rozprávkam približujeme deťom svet peňazí formou, ktorá je pre ne najprirodzenejšia. Z úst rodičov, jazykom detí s pútavým príbehom na pozadí,“ vysvetlila.
Počas nasledujúcich piatich mesiacov pribudne na stránke 5penazi.sk/pribehyzkremnice vždy v prvý deň v mesiaci nový príbeh o permoníkoch, Klimkovi a Barborke z Kremnice. Okrem samotného príbehu si deti precvičia čítanie s porozumením, môžu si osvojiť základné finančné zručnosti, ako aj spoznávať hodnotu peňazí a svet svojich rodičov.
Ku každému príbehu je aj samostatne spracovaný materiál pre celú rodinu, ktorý obsahuje niekoľko otázok pre deti a tematické okruhy pre rodičov, ako viesť s deťmi rozhovor o peniazoch. V materiáli sa tiež nachádzajú zaujímavosti zo sveta peňazí pre dospelých a tipy na tri aktivity, ktoré môže rodina spolu podniknúť. Tie budú každý mesiac spojené aj s výzvami na sociálnych sieťach, v rámci ktorých môžu rodiny vyhrať ceny.
Deti sa spoločne s permoníkmi dozvedia, ako peniaze zarobiť, ako s nimi hospodáriť a ochrániť ich pred sebou i nástrahami moderného sveta. Zároveň získajú motiváciu ísť von a objavovať svoje okolie vďaka zaujímavým aktivitám a dobrodružstvám.
Výkonná riaditeľka úseku dohľadu a ochrany finančného spotrebiteľa Júlia Čillíková uviedla, že cieľom kampane je, aby sa rodičia viac rozprávali s deťmi o peniazoch. „Väčšinu informácií, ktoré by mali deti na prvom stupni základnej školy vedieť o peniazoch, ich rodičia poznajú. Občas však nevedia, ako danú tému deťom vysvetliť alebo kedy je ten správny čas začať sa o nej rozprávať. Preto prichádzame s konceptom, kde vďaka rozprávkam približujeme deťom svet peňazí formou, ktorá je pre ne najprirodzenejšia. Z úst rodičov, jazykom detí s pútavým príbehom na pozadí,“ vysvetlila.
Počas nasledujúcich piatich mesiacov pribudne na stránke 5penazi.sk/pribehyzkremnice vždy v prvý deň v mesiaci nový príbeh o permoníkoch, Klimkovi a Barborke z Kremnice. Okrem samotného príbehu si deti precvičia čítanie s porozumením, môžu si osvojiť základné finančné zručnosti, ako aj spoznávať hodnotu peňazí a svet svojich rodičov.
Ku každému príbehu je aj samostatne spracovaný materiál pre celú rodinu, ktorý obsahuje niekoľko otázok pre deti a tematické okruhy pre rodičov, ako viesť s deťmi rozhovor o peniazoch. V materiáli sa tiež nachádzajú zaujímavosti zo sveta peňazí pre dospelých a tipy na tri aktivity, ktoré môže rodina spolu podniknúť. Tie budú každý mesiac spojené aj s výzvami na sociálnych sieťach, v rámci ktorých môžu rodiny vyhrať ceny.
Deti sa spoločne s permoníkmi dozvedia, ako peniaze zarobiť, ako s nimi hospodáriť a ochrániť ich pred sebou i nástrahami moderného sveta. Zároveň získajú motiváciu ísť von a objavovať svoje okolie vďaka zaujímavým aktivitám a dobrodružstvám.