Tunel Bikoš je dlhý 1150 metrov. Raziace práce sa slávnostne začali v júni 2020 a prerazili ho v máji 2021.
Autor TASR
Prešov 11. marca (TASR) - Tunel Bikoš už má dokončený náter ostenia, chodníky aj vozovku. V súčasnosti pracujú na technológii, ktorá je nevyhnutnou súčasťou tunela. Okrem toho realizujú dokončovacie práce na konečných terénnych úpravách na južnom a severnom portáli. TASR o tom informovala hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Eva Žgravčáková.
Pripomenula, že dvojrúrový diaľničný tunel Bikoš, ktorý stavajú v rámci úseku R4 Prešov - severný obchvat, I. etapa, patrí medzi tunely s nízkym prítokom podzemných vôd. "Je to špecifická črta tunela na Šariši, ktorý plánujeme motoristom odovzdať do užívania koncom leta tohto roka," uviedla.
To, že ide o takzvaný suchý tunel, predstavovalo podľa nej veľkú výhodu pri postupe razenia. Vďaka tomu, že má nízky prítok podzemných vôd, nemuseli v ňom realizovať stredový zberač vody. Znížili tak náklady na realizáciu drenážneho odvodnenia, čo má mať priaznivý vplyv aj na prevádzkovanie tunela. "Okrem nižšej náročnosti čistenia drenážnych rúr - keďže ich je menej, je výhodou aj to, že v telese vozovky nie sú drenážne šachty. Vďaka tomu tu nie je riziko poškodenia krytu okolo šácht, čo takisto šetrí financie na potenciálnu opravu," doplnila Žgravčáková.
Tunel Bikoš je dlhý 1150 metrov. Raziace práce sa slávnostne začali v júni 2020. Prerazili ho v máji 2021.
Pripomenula, že dvojrúrový diaľničný tunel Bikoš, ktorý stavajú v rámci úseku R4 Prešov - severný obchvat, I. etapa, patrí medzi tunely s nízkym prítokom podzemných vôd. "Je to špecifická črta tunela na Šariši, ktorý plánujeme motoristom odovzdať do užívania koncom leta tohto roka," uviedla.
To, že ide o takzvaný suchý tunel, predstavovalo podľa nej veľkú výhodu pri postupe razenia. Vďaka tomu, že má nízky prítok podzemných vôd, nemuseli v ňom realizovať stredový zberač vody. Znížili tak náklady na realizáciu drenážneho odvodnenia, čo má mať priaznivý vplyv aj na prevádzkovanie tunela. "Okrem nižšej náročnosti čistenia drenážnych rúr - keďže ich je menej, je výhodou aj to, že v telese vozovky nie sú drenážne šachty. Vďaka tomu tu nie je riziko poškodenia krytu okolo šácht, čo takisto šetrí financie na potenciálnu opravu," doplnila Žgravčáková.
Tunel Bikoš je dlhý 1150 metrov. Raziace práce sa slávnostne začali v júni 2020. Prerazili ho v máji 2021.