Všetky videá sú pripravené ako pomôcka pre učiteľov pri výučbe konkrétnych hodín fyziky.
Autor TASR
Nitra 7. mája (TASR) – Katedra fyziky na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre pripravila pre učiteľov a žiakov základných škôl súbor online vzdelávacích materiálov, ktoré môžu využiť pri vyučovaní cez internet. Ide o sériu vzdelávacích videí k jednotlivým fyzikálnym tematickým okruhom.
Všetky videá sú pripravené ako pomôcka pre učiteľov pri výučbe konkrétnych hodín fyziky. „Žiaka prostredníctvom experimentu oboznámia so základnými pojmami a javmi skúmanej problematiky. Zaujímavosťou je, že jednotlivé témy sú obohatené o možnosť vytvorenia vlastnej jednoduchej fyzikálnej hračky, ktorá súvisí s preberaným učivom,“ uviedol prodekan fakulty prírodných vied Martin Drlík.
Videá, ktoré UKF ponúka žiakom i učiteľom, sú zoskupené do kategórií hustota, ťažisko a elektrina. Univerzita ich už zverejnila na svojom youtubovom kanáli. Pracovníci katedry fyziky v nich ponúkajú rôzne experimenty, pomocou ktorých vysvetlia pojem hustota, ukážu, ako sa správajú telesá v kvapaline či aký je rozdiel medzi stabilným a labilným telesom.
„Ako odmenu za pochopenie témy žiakom vždy ukážeme, ako si môžu zostrojiť hračku, na ktorú budú potrebovať iba veci, ktoré nájdu doma,“ dodal Drlík.
Všetky videá sú pripravené ako pomôcka pre učiteľov pri výučbe konkrétnych hodín fyziky. „Žiaka prostredníctvom experimentu oboznámia so základnými pojmami a javmi skúmanej problematiky. Zaujímavosťou je, že jednotlivé témy sú obohatené o možnosť vytvorenia vlastnej jednoduchej fyzikálnej hračky, ktorá súvisí s preberaným učivom,“ uviedol prodekan fakulty prírodných vied Martin Drlík.
Videá, ktoré UKF ponúka žiakom i učiteľom, sú zoskupené do kategórií hustota, ťažisko a elektrina. Univerzita ich už zverejnila na svojom youtubovom kanáli. Pracovníci katedry fyziky v nich ponúkajú rôzne experimenty, pomocou ktorých vysvetlia pojem hustota, ukážu, ako sa správajú telesá v kvapaline či aký je rozdiel medzi stabilným a labilným telesom.
„Ako odmenu za pochopenie témy žiakom vždy ukážeme, ako si môžu zostrojiť hračku, na ktorú budú potrebovať iba veci, ktoré nájdu doma,“ dodal Drlík.