Zároveň apelujú na spotrebiteľov, aby využívali svoje právo a vyžadovali od predávajúceho doklad o zaplatení tovaru.
Autor TASR
Nitra 11. septembra (TASR) – Nitrianski colníci počas letnej turistickej sezóny uložili obchodníkom v 11 prípadoch sankciu zákazu predaja do 72 hodín. Ako informoval hovorca Colného úradu (CÚ) Nitra Stanislav Pacher, dôvodom zákazov boli opakované porušenia zákona o elektronickej registračnej pokladnici. Colníci vykonávali kontroly správneho používania pokladníc najmä na kúpaliskách, tržniciach, jarmokoch, výstavách a iných kultúrno-spoločenských podujatiach spojených s predajom tovarov. Za zistené porušenia na mieste uložili pokuty vo výške 42.000 eur. V dvoch prípadoch podali colníci návrh na odňatie živnostenského oprávnenia.
Cieľom kontrol bolo zistiť, či na miestach a rôznych podujatiach spojených s predajom tovarov používajú predajcovia správne elektronickú registračnú pokladnicu a či riadne evidujú prijaté platby od zákazníkov. „Kontrolovalo sa tiež, či je zákazníkom vydávaný pokladničný doklad, ktorý spĺňa zákonné náležitosti a tiež ďalšie povinnosti vyplývajúce zo zákona,“ uviedol Pacher. Podľa jeho slov boli najčastejším porušením zákona nevydanie pokladničného dokladu po zaevidovaní tržby, nezaevidovanie tržby v elektronickej pokladnici, chýbajúce vyobrazenie vzorového pokladničného dokladu a nesprávne pomenovanie tovaru alebo služby na pokladničnom doklade.
„Colný úrad Nitra opätovne apeluje na spotrebiteľov, aby využívali svoje právo a vyžadovali od predávajúceho doklad o zaplatení tovaru, prípadne aby v prípade pochybností o správnosti či pravosti dokladu vydaného z registračnej pokladnice zaslali tento na preverenie pracovníkom finančnej správy,“ dodal Pacher.
Cieľom kontrol bolo zistiť, či na miestach a rôznych podujatiach spojených s predajom tovarov používajú predajcovia správne elektronickú registračnú pokladnicu a či riadne evidujú prijaté platby od zákazníkov. „Kontrolovalo sa tiež, či je zákazníkom vydávaný pokladničný doklad, ktorý spĺňa zákonné náležitosti a tiež ďalšie povinnosti vyplývajúce zo zákona,“ uviedol Pacher. Podľa jeho slov boli najčastejším porušením zákona nevydanie pokladničného dokladu po zaevidovaní tržby, nezaevidovanie tržby v elektronickej pokladnici, chýbajúce vyobrazenie vzorového pokladničného dokladu a nesprávne pomenovanie tovaru alebo služby na pokladničnom doklade.
„Colný úrad Nitra opätovne apeluje na spotrebiteľov, aby využívali svoje právo a vyžadovali od predávajúceho doklad o zaplatení tovaru, prípadne aby v prípade pochybností o správnosti či pravosti dokladu vydaného z registračnej pokladnice zaslali tento na preverenie pracovníkom finančnej správy,“ dodal Pacher.