Úrad v súčasnosti využíva 13-ročný mikrobus, ktorý svojimi jazdnými schopnosťami, spotrebou a celkovou ekologickou záťažou, nie je optimálny z hľadiska šetrenia prírodného prostredia.
Autor TASR
Bratislava 20. septembra (TASR) - Najvyšší kontrolný úrad (NKÚ) SR použije nevyčerpaných 25.736 eur zo svojho rozpočtu na rok 2022 na nákup služobného mikrobusu. Financie úrad usporil na projekte montáže fotovoltických panelov na školiace stredisko. Zmenu účelu použitia nevyčerpaných kapitálových výdavkov v stredu odsúhlasila vláda.
"Nový mikrobus, ktorý okrem iného zabezpečí komfortnejší, bezpečnejší, lacnejší a ekologickejší presun ústavných činiteľov, návštev, či iných viac početnejších zoskupení je takmer nevyhnutnou potrebou pre plynulý chod NKÚ SR a jeho obraz modernej štátnej inštitúcie," zdôvodnil predkladateľ.
Úrad poukázal aj na to, že od roku 2011 je predsedom podvýboru INTOSAI (medzinárodná organizácia najvyšších kontrolných inštitúcií krajín združených v Organizácii spojených národov) v rámci Výboru pre rozvoj kapacít a zároveň sa uchádza o predsedníctvo v rámci celosvetovej organizácie kontrolných inštitúcií EUROSAI. Dodal, že v súčasnosti využíva 13-ročný mikrobus, ktorý svojimi jazdnými schopnosťami, spotrebou a celkovou ekologickou záťažou, nie je optimálny z hľadiska šetrenia prírodného prostredia.
"Nový mikrobus, ktorý okrem iného zabezpečí komfortnejší, bezpečnejší, lacnejší a ekologickejší presun ústavných činiteľov, návštev, či iných viac početnejších zoskupení je takmer nevyhnutnou potrebou pre plynulý chod NKÚ SR a jeho obraz modernej štátnej inštitúcie," zdôvodnil predkladateľ.
Úrad poukázal aj na to, že od roku 2011 je predsedom podvýboru INTOSAI (medzinárodná organizácia najvyšších kontrolných inštitúcií krajín združených v Organizácii spojených národov) v rámci Výboru pre rozvoj kapacít a zároveň sa uchádza o predsedníctvo v rámci celosvetovej organizácie kontrolných inštitúcií EUROSAI. Dodal, že v súčasnosti využíva 13-ročný mikrobus, ktorý svojimi jazdnými schopnosťami, spotrebou a celkovou ekologickou záťažou, nie je optimálny z hľadiska šetrenia prírodného prostredia.