Prvým slovenským motívom zobrazeným na suvenírovej bankovke MemoEuro sa stala novozámocká synagóga.
Autor TASR
Nové Zámky 13. augusta (TASR) – Novozámocká pevnosť sa stala motívom suvenírovej bankovky MemoEuro, ktorá bude k dispozícii od piatka 14. augusta. Bankovku vydali v limitovanom náklade 5000 kusov, každý kus má vlastné výrobné číslo, vďaka čomu sa stáva unikátom, skonštatoval primátor Nových Zámkov Otokar Klein.
„Vydaním bankovky s motívom pevnosti vzdávame hold jednej z historicky najvýznamnejších stavieb 17. storočia v rámci celej Európy,“ skonštatoval primátor.
Prvým slovenským motívom zobrazeným na suvenírovej bankovke MemoEuro sa stala novozámocká synagóga. MemoEuro suvenír, produkt nemeckej firmy Euroscope, sa od roku 2018 teší veľkej popularite medzi turistami, návštevníkmi a zberateľmi v krajinách ako Nemecko, Rakúsko, Francúzsko, Taliansko, Belgicko a Holandsko. Od jeho vzniku vyrobili už viac ako 130 kusov rôznych edícií a pripravujú sa nové vydania aj v ďalších krajinách.
„Vydaním bankovky s motívom pevnosti vzdávame hold jednej z historicky najvýznamnejších stavieb 17. storočia v rámci celej Európy,“ skonštatoval primátor.
Prvým slovenským motívom zobrazeným na suvenírovej bankovke MemoEuro sa stala novozámocká synagóga. MemoEuro suvenír, produkt nemeckej firmy Euroscope, sa od roku 2018 teší veľkej popularite medzi turistami, návštevníkmi a zberateľmi v krajinách ako Nemecko, Rakúsko, Francúzsko, Taliansko, Belgicko a Holandsko. Od jeho vzniku vyrobili už viac ako 130 kusov rôznych edícií a pripravujú sa nové vydania aj v ďalších krajinách.