Okrem toho by sa mal podľa nej zamerať aj na úlohy, ktoré sú obsiahnuté v Národnom programe rozvoja výchovy a vzdelávania.
Autor TASR
Bratislava 18. marca (TASR) – Nový minister školstva, vedy, výskumu a športu, ktorým by sa mal stať Branislav Gröhling (SaS), bude musieť v prvých dňoch riešiť mimoriadnu situáciu, v ktorej sa ocitli školy, žiaci a učitelia v dôsledku šírenia nového koronavírusu. Pre TASR to uviedla dosluhujúca šéfka rezortu školstva Martina Lubyová (SNS).
Okrem toho by sa mal podľa nej zamerať aj na úlohy, ktoré sú obsiahnuté v Národnom programe rozvoja výchovy a vzdelávania. Lubyová pripomenula, že výber nového ministra je rozhodnutím novej vládnej koalície politických strán, ktoré dostali mandát od občanov.
Lubyová uviedla, že počas svojho skráteného obdobia vo funkcii využila čas na riešenie všetkých akútnych oblastí, akými boli eurofondy či zvyšovanie platu učiteľov, ale zamerala sa aj na analýzu potrieb na ďalších desať rokov v spomínanom Národnom programe rozvoja výchovy a vzdelávania. Zároveň želá svojmu nástupcovi všetko dobré, rovnako aj úspechy pri plnení úloh a potrieb rezortu.
Akútne problémy škôl a školských zariadení v súvislosti s novým koronavírusom je pripravený riešiť budúci minister školstva Gröhling.
"Od prvého dňa sme pripravení riešiť vzniknutú situáciu konkrétnymi krokmi, ktoré budú nápomocné tak učiteľom a rodičom, ako aj žiakom. Budem robiť všetko pre to, aby sme ochránili zdravie žiakov, učiteľov aj rodičov, dokončili školský rok a umožnili žiakom prejsť do ďalšieho ročníka, respektíve na strednú školu a vysokú školu. Rezort školstva však čakajú aj iné výzvy - ako je zvýšenie platov učiteľov, otvorenie trhu s učebnicami či skvalitnenie škôl," uzavrel Gröhling.
Okrem toho by sa mal podľa nej zamerať aj na úlohy, ktoré sú obsiahnuté v Národnom programe rozvoja výchovy a vzdelávania. Lubyová pripomenula, že výber nového ministra je rozhodnutím novej vládnej koalície politických strán, ktoré dostali mandát od občanov.
Lubyová uviedla, že počas svojho skráteného obdobia vo funkcii využila čas na riešenie všetkých akútnych oblastí, akými boli eurofondy či zvyšovanie platu učiteľov, ale zamerala sa aj na analýzu potrieb na ďalších desať rokov v spomínanom Národnom programe rozvoja výchovy a vzdelávania. Zároveň želá svojmu nástupcovi všetko dobré, rovnako aj úspechy pri plnení úloh a potrieb rezortu.
Akútne problémy škôl a školských zariadení v súvislosti s novým koronavírusom je pripravený riešiť budúci minister školstva Gröhling.
"Od prvého dňa sme pripravení riešiť vzniknutú situáciu konkrétnymi krokmi, ktoré budú nápomocné tak učiteľom a rodičom, ako aj žiakom. Budem robiť všetko pre to, aby sme ochránili zdravie žiakov, učiteľov aj rodičov, dokončili školský rok a umožnili žiakom prejsť do ďalšieho ročníka, respektíve na strednú školu a vysokú školu. Rezort školstva však čakajú aj iné výzvy - ako je zvýšenie platov učiteľov, otvorenie trhu s učebnicami či skvalitnenie škôl," uzavrel Gröhling.