Navrhovali zároveň znížiť daňové zaťaženie príjmov fyzických osôb z predaja virtuálnej meny na základe tzv. časového testu.
Autor TASR
Bratislava 8. novembra (TASR) – Daňovo-odvodová záťaž v súvislosti s predajom virtuálnych mien sa nezníži. Plénum Národnej rady (NR) SR v utorok odmietlo novelu zákona o dani z príjmov, ktorú predložili poslanci SaS Peter Cmorej a Marián Viskupič.
Poslanci navrhli z predmetu dane z príjmov vyňať príjmy získané pri výmene virtuálnej meny za tovary, služby a za inú virtuálnu menu, s výnimkou výmeny virtuálnej meny za stablecoin. Predmetom dane z príjmu tak mal byť len príjem z odplatného prevodu virtuálnej meny za peniaze alebo z výmeny virtuálnej meny za stablecoin.
Navrhovali zároveň znížiť daňové zaťaženie príjmov fyzických osôb z predaja virtuálnej meny na základe tzv. časového testu. Pri predaji virtuálnej meny po uplynutí jedného roka od jej nadobudnutia sa navrhovalo príjem zdaňovať sadzbou dane vo výške 7 %. Naopak, v prípade príjmu z predaja virtuálnej meny do jedného roka alebo z výmeny virtuálnej meny za stablecoin sa príjmy mali zahrnúť do základu dane spolu s ostatnými príjmami.
Súčasne predkladatelia chceli, aby boli fyzické osoby oslobodené od povinnosti platenia odvodov na zdravotné poistenie z príjmu z predaja virtuálnej meny, ak virtuálna mena nebola súčasťou ich obchodného majetku, a to bez ohľadu na tzv. časový test.
Návrh si kládol za cieľ aj významne uľahčiť investovanie a sporenie bežným občanom, a to aj v rámci dlhodobého investičného sporenia či pripravovaného celoeurópskeho dôchodkového sporenia. Súčasné zdaňovanie príjmov z cenných papierov je totiž podľa poslancov vo významnom rozpore s cieľom podporovať dobrovoľné formy sporenia na dôchodok.
V zákone o cenných papieroch sa do definície finančnej inštitúcie mali doplniť ďalšie subjekty, obchodníci s cennými papiermi a pobočky zahraničných obchodníkov s cennými papiermi, čím sa definícia pojmu mala zosúladiť s inými sektorovými zákonmi. Predkladatelia chceli tiež upraviť definíciu dlhodobého investičného sporenia.
Poslanci navrhli z predmetu dane z príjmov vyňať príjmy získané pri výmene virtuálnej meny za tovary, služby a za inú virtuálnu menu, s výnimkou výmeny virtuálnej meny za stablecoin. Predmetom dane z príjmu tak mal byť len príjem z odplatného prevodu virtuálnej meny za peniaze alebo z výmeny virtuálnej meny za stablecoin.
Navrhovali zároveň znížiť daňové zaťaženie príjmov fyzických osôb z predaja virtuálnej meny na základe tzv. časového testu. Pri predaji virtuálnej meny po uplynutí jedného roka od jej nadobudnutia sa navrhovalo príjem zdaňovať sadzbou dane vo výške 7 %. Naopak, v prípade príjmu z predaja virtuálnej meny do jedného roka alebo z výmeny virtuálnej meny za stablecoin sa príjmy mali zahrnúť do základu dane spolu s ostatnými príjmami.
Súčasne predkladatelia chceli, aby boli fyzické osoby oslobodené od povinnosti platenia odvodov na zdravotné poistenie z príjmu z predaja virtuálnej meny, ak virtuálna mena nebola súčasťou ich obchodného majetku, a to bez ohľadu na tzv. časový test.
Návrh si kládol za cieľ aj významne uľahčiť investovanie a sporenie bežným občanom, a to aj v rámci dlhodobého investičného sporenia či pripravovaného celoeurópskeho dôchodkového sporenia. Súčasné zdaňovanie príjmov z cenných papierov je totiž podľa poslancov vo významnom rozpore s cieľom podporovať dobrovoľné formy sporenia na dôchodok.
V zákone o cenných papieroch sa do definície finančnej inštitúcie mali doplniť ďalšie subjekty, obchodníci s cennými papiermi a pobočky zahraničných obchodníkov s cennými papiermi, čím sa definícia pojmu mala zosúladiť s inými sektorovými zákonmi. Predkladatelia chceli tiež upraviť definíciu dlhodobého investičného sporenia.