Členovia Výboru Národnej rady SR pre kultúru a médiá dnes na svojom rokovaní odobrili pristúpenie SR k revidovanému Dohovoru Rady Európy o filmovej koprodukcii.
Autor TASR
Bratislava 9. mája (TASR) - Aj Slovenská republika by mala zohľadniť zmeny, ktoré v predchádzajúcom štvrťstoročí nastali v oblasti filmového priemyslu a audiovízie. Členovia Výboru Národnej rady SR pre kultúru a médiá dnes na svojom rokovaní odobrili pristúpenie SR k revidovanému Dohovoru Rady Európy (RE) o filmovej koprodukcii.
Cieľom revidovaného dokumentu je práve reagovať na zmeny, ktoré sa do oblasti filmovej koprodukcie premietli od prijatia dohovoru v roku 1992. Ministerstvo kultúry SR v predkladacom materiáli upozornilo, že po viac ako 20 rokoch od podpísania dohovoru sa podoba európskej filmovej produkcie výrazne zmenila.
Rezort v tejto súvislosti poukázal na to, že nové technológie zmenili spôsoby výroby, distribúcie a uvádzania filmových diel. "K výraznému vývoju došlo v oblasti finančnej podpory audiovízie na národnej a regionálnej úrovni, znásobili sa finančné stimuly a mnohé menšie európske krajiny sa snažia posilniť svoje medzinárodné aktivity v oblasti filmu. Európsky filmový priemysel sa vo všeobecnosti stáva čoraz viac otvorený partnerstvám z celého sveta," upozornilo ministerstvo kultúry.
Ako ďalej konštatuje, cieľom revízie dohovoru je vyrovnať sa so spoločenskými, finančnými a technickými zmenami a zabezpečenie jeho kontinuálnej relevancie, ktorá smeruje k rozvoju medzinárodnej filmovej koprodukcie. Dokument spresňuje oblasť pôsobenia Dohovoru, podmienky priznania koprodukčného štatútu či otázku zrovnoprávnenia filmových diel vyrobených v mnohostrannej koprodukcii s národnou filmovou tvorbou.
Revidovaný dohovor bol otvorený na podpis členskými štátmi Rady Európy a ostatnými štátmi, ktoré sú zmluvnými stranami Európskeho kultúrneho dohovoru, 30. januára pri príležitosti 46. filmového festivalu v Rotterdame.
Cieľom revidovaného dokumentu je práve reagovať na zmeny, ktoré sa do oblasti filmovej koprodukcie premietli od prijatia dohovoru v roku 1992. Ministerstvo kultúry SR v predkladacom materiáli upozornilo, že po viac ako 20 rokoch od podpísania dohovoru sa podoba európskej filmovej produkcie výrazne zmenila.
Rezort v tejto súvislosti poukázal na to, že nové technológie zmenili spôsoby výroby, distribúcie a uvádzania filmových diel. "K výraznému vývoju došlo v oblasti finančnej podpory audiovízie na národnej a regionálnej úrovni, znásobili sa finančné stimuly a mnohé menšie európske krajiny sa snažia posilniť svoje medzinárodné aktivity v oblasti filmu. Európsky filmový priemysel sa vo všeobecnosti stáva čoraz viac otvorený partnerstvám z celého sveta," upozornilo ministerstvo kultúry.
Ako ďalej konštatuje, cieľom revízie dohovoru je vyrovnať sa so spoločenskými, finančnými a technickými zmenami a zabezpečenie jeho kontinuálnej relevancie, ktorá smeruje k rozvoju medzinárodnej filmovej koprodukcie. Dokument spresňuje oblasť pôsobenia Dohovoru, podmienky priznania koprodukčného štatútu či otázku zrovnoprávnenia filmových diel vyrobených v mnohostrannej koprodukcii s národnou filmovou tvorbou.
Revidovaný dohovor bol otvorený na podpis členskými štátmi Rady Európy a ostatnými štátmi, ktoré sú zmluvnými stranami Európskeho kultúrneho dohovoru, 30. januára pri príležitosti 46. filmového festivalu v Rotterdame.