Na gymnáziách si nastávajúci maturanti v e-testovaní opakovali najmä anglický jazyk na úrovni B2 a matematiku.
Autor TASR
Bratislava 16. decembra (TASR) - Vyše 25.000 žiakov z 580 škôl si overovalo vedomosti a zručnosti prostredníctvom elektronických testov v jesenných mesiacoch tohto školského roka. V systéme e-Test sa v uplynulých mesiacoch zrealizovalo v školách viac než 42.500 žiackych e-testov a ich hodnotení. Učitelia mohli výsledky e-testovaní využiť na lepšie preopakovanie či utvrdenie učiva s tými žiakmi, ktorí to v dôsledku dištančného vzdelávania potrebujú. Informuje o tom Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR na svojom webe.
Národný ústav certifikovaných meraní vzdelávania (NÚCEM) ponúkol školám možnosť sa v prvej fáze od 11. októbra do 12. novembra zapojiť do e-testovaní Jeseň 2021. Túto ponuku využilo 406 škôl a 20.711 žiakov. Najväčší záujem bol o testy z matematiky a slovenského jazyka a literatúry pre piatakov a deviatakov v základných školách. Na gymnáziách si nastávajúci maturanti v e-testovaní opakovali najmä anglický jazyk na úrovni B2 a matematiku. Školy s vyučovacím jazykom maďarským využívali pre svojich žiakov e-testy z maďarského jazyka a literatúry a slovenského jazyka a slovenskej literatúry.
Prvýkrát si vyše 3000 stredoškolákov pilotne vyskúšalo nový typ hodnotenia v teste z čitateľskej gramotnosti a kritického myslenia. "Pilotný test na kritické myslenie a čítanie s porozumením obsahoval tri východiskové texty rozličného zamerania (príbeh o fiktívnej planéte, rozšírená novinárska správa, grantová výzva). Ku každému textu sa vzťahovalo desať úloh rôzneho typu, ktoré testovali okrem iného napríklad schopnosť argumentácie, rozlíšenia subjektívneho a objektívneho postoja, podstatných informácií od nepodstatných," uviedla Alžbeta Palacková, vedúca oddelenia tvorby testov pre stredné školy v NÚCEM.
Testovanie kritického myslenia žiakov, formulácia úloh a hodnotenie odpovedí je stále v štádiu vývoja, preto sa aj následné analýzy a potrebné úpravy testu budú realizovať po dôkladnom vyhodnotení pilotného testovania. Podľa slov riaditeľky NÚCEM Romany Kanovskej ústav plánuje pokračovať vo vývoji testov na overovanie kritického myslenia, gramotností a komplexnejších spôsobilostí žiakov.
V druhej fáze jesenných e-testovaní od 15. novembra do 10. decembra NÚCEM pilotne overoval vo vybraných základných školách úlohy z čitateľskej a matematickej gramotnosti pre pripravované kriteriálne testy, ktoré boli zamerané na vyššie kognitívne procesy. Do tohto pilotného e-testovania sa zapojilo 5078 žiakov zo 174 základných škôl, ktorí zrealizovali takmer 9500 žiackych e-testov z gramotností. Žiaci sa dozvedeli svoje výsledky ihneď po ukončení e-testu.
Národný ústav certifikovaných meraní vzdelávania (NÚCEM) ponúkol školám možnosť sa v prvej fáze od 11. októbra do 12. novembra zapojiť do e-testovaní Jeseň 2021. Túto ponuku využilo 406 škôl a 20.711 žiakov. Najväčší záujem bol o testy z matematiky a slovenského jazyka a literatúry pre piatakov a deviatakov v základných školách. Na gymnáziách si nastávajúci maturanti v e-testovaní opakovali najmä anglický jazyk na úrovni B2 a matematiku. Školy s vyučovacím jazykom maďarským využívali pre svojich žiakov e-testy z maďarského jazyka a literatúry a slovenského jazyka a slovenskej literatúry.
Prvýkrát si vyše 3000 stredoškolákov pilotne vyskúšalo nový typ hodnotenia v teste z čitateľskej gramotnosti a kritického myslenia. "Pilotný test na kritické myslenie a čítanie s porozumením obsahoval tri východiskové texty rozličného zamerania (príbeh o fiktívnej planéte, rozšírená novinárska správa, grantová výzva). Ku každému textu sa vzťahovalo desať úloh rôzneho typu, ktoré testovali okrem iného napríklad schopnosť argumentácie, rozlíšenia subjektívneho a objektívneho postoja, podstatných informácií od nepodstatných," uviedla Alžbeta Palacková, vedúca oddelenia tvorby testov pre stredné školy v NÚCEM.
Testovanie kritického myslenia žiakov, formulácia úloh a hodnotenie odpovedí je stále v štádiu vývoja, preto sa aj následné analýzy a potrebné úpravy testu budú realizovať po dôkladnom vyhodnotení pilotného testovania. Podľa slov riaditeľky NÚCEM Romany Kanovskej ústav plánuje pokračovať vo vývoji testov na overovanie kritického myslenia, gramotností a komplexnejších spôsobilostí žiakov.
V druhej fáze jesenných e-testovaní od 15. novembra do 10. decembra NÚCEM pilotne overoval vo vybraných základných školách úlohy z čitateľskej a matematickej gramotnosti pre pripravované kriteriálne testy, ktoré boli zamerané na vyššie kognitívne procesy. Do tohto pilotného e-testovania sa zapojilo 5078 žiakov zo 174 základných škôl, ktorí zrealizovali takmer 9500 žiackych e-testov z gramotností. Žiaci sa dozvedeli svoje výsledky ihneď po ukončení e-testu.