Zo strany základných škôl bol tradične najväčší záujem o e-testy z matematiky a vyučovacích jazykov.
Autor TASR
Bratislava 8. júna (TASR) - Po ukončení dištančnej formy vzdelávania a po návrate žiakov do škôl ponúkol Národný ústav certifikovaných meraní vzdelávania (NÚCEM) základným a stredným školám možnosť overiť úroveň vedomostí a zručností žiakov prostredníctvom elektronických testov. Ponuku NÚCEM využilo v druhom polroku vyše 35.900 žiakov základných aj stredných škôl, ktorí vyplnili celkovo až 52.650 e-testov. Informuje o tom Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR na svojom webe.
V období od apríla do konca mája využívali systém e-Test najmä žiaci piateho a deviateho ročníka základných škôl, štvrtého ročníka gymnázií s osemročným vzdelávacím programom a stredoškoláci. Žiaci základných a stredných škôl vyplnili v uvedenom období vyše 26.650 elektronických testov z matematiky, slovenského jazyka a literatúry, maďarského jazyka a literatúry a cudzích jazykov.
Do jarného e-testovania sa zapojilo takmer 15.400 žiakov z 346 škôl. "Pripravili sme vedomostné testy za tým účelom, aby učitelia mohli po návrate žiakov do škôl efektívne vyhodnotiť, v ktorom učive ich žiaci zaostávajú a potrebujú ho lepšie vysvetliť a preopakovať, a tiež, čo počas dištančného vzdelávania žiaci zvládli bez problémov," vysvetlila riaditeľka NÚCEM Romana Kanovská s tým, že záujem škôl o tieto nástroje, či už v elektronickej alebo papierovej forme, bol veľký.
Zo strany základných škôl bol tradične najväčší záujem o e-testy z matematiky a vyučovacích jazykov. Na stredných školách učitelia zadávali žiakom najčastejšie elektronické testy zo slovenského jazyka a literatúry a z anglického jazyka na úrovniach B1 aj B2.
Do e-testovania sa najviac zapájali školy z Prešovského kraja (viac ako 5830 zrealizovaných e-testov), Žilinského a Košického kraja.
V období od apríla do konca mája využívali systém e-Test najmä žiaci piateho a deviateho ročníka základných škôl, štvrtého ročníka gymnázií s osemročným vzdelávacím programom a stredoškoláci. Žiaci základných a stredných škôl vyplnili v uvedenom období vyše 26.650 elektronických testov z matematiky, slovenského jazyka a literatúry, maďarského jazyka a literatúry a cudzích jazykov.
Do jarného e-testovania sa zapojilo takmer 15.400 žiakov z 346 škôl. "Pripravili sme vedomostné testy za tým účelom, aby učitelia mohli po návrate žiakov do škôl efektívne vyhodnotiť, v ktorom učive ich žiaci zaostávajú a potrebujú ho lepšie vysvetliť a preopakovať, a tiež, čo počas dištančného vzdelávania žiaci zvládli bez problémov," vysvetlila riaditeľka NÚCEM Romana Kanovská s tým, že záujem škôl o tieto nástroje, či už v elektronickej alebo papierovej forme, bol veľký.
Zo strany základných škôl bol tradične najväčší záujem o e-testy z matematiky a vyučovacích jazykov. Na stredných školách učitelia zadávali žiakom najčastejšie elektronické testy zo slovenského jazyka a literatúry a z anglického jazyka na úrovniach B1 aj B2.
Do e-testovania sa najviac zapájali školy z Prešovského kraja (viac ako 5830 zrealizovaných e-testov), Žilinského a Košického kraja.