Do Národného dňa na podporu ekonomiky sa vlani v októbri zapojilo viac ako milión občanov, tento rok bude kampaň trvať celý týždeň – od 10. do 16. októbra.
Autor TASR/Tablet.TV
,aktualizované Bratislava 10. októbra (TASR/Tablet.TV) – Podporiť predaj slovenských výrobkov a pomôcť naštartovať slovenskú ekonomiku je cieľom už tretieho ročníka kampane občianskeho združenia Kvalita z našich regiónov s názvom S dôverou si pýtajme slovenské. Do Národného dňa na podporu ekonomiky sa vlani v októbri zapojilo viac ako milión občanov, tento rok bude kampaň trvať celý týždeň – od 10. do 16. októbra.
„Zmysel je v tom, že chceme povzbudiť občanov. Chceme im to v silnej podobe povedať, že teraz sa zaujímajte o slovenské, aktívne príďte, hľadajte v obchodoch, objednávajte si jedlo, ktoré je vyrobené zo slovenských surovín. Lebo keď si to budú týždeň takto opakovať, tak sa to stane rýchlejšie naším každodenným návykom,“ uviedla autorka projektu a predsedníčka občianskeho združenia Bohumila Tauchmannová na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave.
Zdôraznila, že národné dni sa týkajú všetkých slovenských značiek – všetkých potravín, priemyselných produktov a služieb. Projekt podporuje aj Združenie miest a obcí Slovenska (ZMOS).
Podľa prieskumu spoločnosti GfK z konca septembra si len 41 % obyvateľov Slovenska myslí, že v obchodoch je dostatok slovenských výrobkov. „V porovnaní s minulým rokom sa ten podiel znížil o 2 percentuálne body. Obyvatelia Slovenska vnímajú, že slovenských výrobkov na pultoch slovenských obchodov by malo byť viac,“ priblížil obchodný riaditeľ GfK Slovakia Rastislav Kočan.
Rozlíšiť slovenský výrobok vie podľa prieskumu asi 80 % ľudí. Až 92 % Slovákov by privítalo jednotné logo slovenských produktov, ktoré by kategórie výrobkov odlišovalo farebnými odtieňmi. Bezmála 40 % respondentov sa domnieva, že kampaň tohto typu je zameraná iba na potraviny, a nie aj na ostatné priemyselné výrobky. Prieskum tiež ukázal, že o význame nakupovania slovenských výrobkov sa rozprávajú najmä starší ľudia.
Takmer štvrtina oslovených sa tento rok plánuje do kampane zapojiť, polovica to ešte zvažuje. K vyše jednému miliónu obyvateľov tak môžu pribudnúť ďalší z potenciálnych 2,4 milióna ľudí, ktorí si budú v obchodoch či reštauráciách "pýtať slovenské".
„Zmysel je v tom, že chceme povzbudiť občanov. Chceme im to v silnej podobe povedať, že teraz sa zaujímajte o slovenské, aktívne príďte, hľadajte v obchodoch, objednávajte si jedlo, ktoré je vyrobené zo slovenských surovín. Lebo keď si to budú týždeň takto opakovať, tak sa to stane rýchlejšie naším každodenným návykom,“ uviedla autorka projektu a predsedníčka občianskeho združenia Bohumila Tauchmannová na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave.
Zdôraznila, že národné dni sa týkajú všetkých slovenských značiek – všetkých potravín, priemyselných produktov a služieb. Projekt podporuje aj Združenie miest a obcí Slovenska (ZMOS).
Podľa prieskumu spoločnosti GfK z konca septembra si len 41 % obyvateľov Slovenska myslí, že v obchodoch je dostatok slovenských výrobkov. „V porovnaní s minulým rokom sa ten podiel znížil o 2 percentuálne body. Obyvatelia Slovenska vnímajú, že slovenských výrobkov na pultoch slovenských obchodov by malo byť viac,“ priblížil obchodný riaditeľ GfK Slovakia Rastislav Kočan.
Rozlíšiť slovenský výrobok vie podľa prieskumu asi 80 % ľudí. Až 92 % Slovákov by privítalo jednotné logo slovenských produktov, ktoré by kategórie výrobkov odlišovalo farebnými odtieňmi. Bezmála 40 % respondentov sa domnieva, že kampaň tohto typu je zameraná iba na potraviny, a nie aj na ostatné priemyselné výrobky. Prieskum tiež ukázal, že o význame nakupovania slovenských výrobkov sa rozprávajú najmä starší ľudia.
Takmer štvrtina oslovených sa tento rok plánuje do kampane zapojiť, polovica to ešte zvažuje. K vyše jednému miliónu obyvateľov tak môžu pribudnúť ďalší z potenciálnych 2,4 milióna ľudí, ktorí si budú v obchodoch či reštauráciách "pýtať slovenské".