Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 23. december 2024Meniny má Nadežda
< sekcia Slovensko

Záujem o online vzdelávanie sa zvyšuje – v kurze je najmä analytika

Foto: Pricemania

Slováci bojujú proti kríze a nezamestnanosti aj tým, že si zakladajú vlastný biznis. Široké možnosti a otvorenú náruč im ponúkol priestor internetu.

Bratislava 14. máj (OTS) - Mnohí sa v ňom však ťažšie orientujú a nevedia, ako podnikať tak, aby im to prinieslo ten správny osoh. Aj preto vznikol projekt Pricemania Academy, ktorý ponúka komplexný vzdelávací program pre e-shopy a on-line firmy pôsobiace na slovenskom trhu. Formou interaktívnych workshopov účastníkov prevedie celou problematikou on-line podnikania.

Odlišná klientela, spoločný cieľ

Pricemania Academy funguje len necelý mesiac a už teraz sa teší veľkému záujmu. „Účastníkmi školení sú najmä dve cieľové skupiny. Vcelku odlišné, avšak so spoločným záujmom – vedieť viac. Prvou z nich sú zástupcovia veľkých mediálnych agentúr, ktoré dbajú na to, aby ich zamestnanci mali dobrý prehľad o aktuálnom dianí v online svete a ovládali základné nástroje, ktoré následne využijú pri komunikácii s ich klientmi. Druhou, avšak väčšou skupinou, sú majitelia menších e-shopov, ako napríklad Brutto.sk, Lukasport.sk, či Beardo.sk, ktorí pochopili, že správne nastavené vzdelanie je základným kľúčom k úspechu,“ vraví Project Manager Pricemania Academy, Simona Chrappová.

Zatiaľ vedie analytika a SEO
Medzi školenia, o ktoré je najväčší záujem patria jednoznačne tie, ktoré sa venujú analytike a SEO. „Používanie nástroja Google Analytics v online svete je niečo podobné ako vlastniť vodičský preukaz,“ tvrdí Chrappová. „To, čo nemeriate, neviete ani vylepšiť. Vďaka Google Analytics zistíte, aké stránky si prezerajú vaši užívatelia, ktorí nakoniec spravia objednávku, aké kľúčové slová vyhľadávali v internom vyhľadávaní sídla užívatelia, ktorí kúpili produkt XY, aké atribúty vo filtroch používajú návštevníci pri vyhľadávaní a porovnávaní produktov, ale aj to, aké platené kampane prinášajú najviac budúcich zákazníkov a ktoré kampane dosahujú najvyššiu návratnosť investícií,“ tvrdí hlavný analytik, senior SEO/SEM konzultant v spoločnosti Riesenia.com a mentor Pricemania Academy, Vlado Cintula.

S pokročilejšími užívateľmi sa pozerá aj na to, ako zbierať demografické informácie o návštevníkoch (pohlavie, vek a podobne) a následne porovnáva štatistické dáta pre jednotlivé segmenty užívateľov. Zároveň účastníkom školenia prezradí, ako si pripravovať vlastné reporty na mieru tak, aby im to uľahčilo overovanie vlastných hypotéz.
Čerešničkou sú potom možnosti importovania nákladov z iných inzertných systémov ako Google AdWords. Priamo v reportoch kampaní tak môžete mať hodnoty ako ROI alebo margin aj pri kampaniach v systéme Etarget, Facebook, Sklik alebo iných systémoch. Všetky tieto informácie viete pri dodržiavaní správnych postupov pretaviť do konkrétnych návrhov a odporúčaní, ako veci na sídle vylepšiť a získať vyššie tržby,“ dodáva Cintula.

Do problematiky SEO (teda optimalizácie webu pre vyhľadávače) študentov Pricemania Academy zasväcuje expert Tibor Peták z portálu Seochat.sk. „Vyhľadávače sú v online marketingu väčšinou jedným z kľúčových zdrojov návštevnosti a obratu. Aj preto je veľmi dôležité pochopiť ako fungujú a ako dokážete ovplyvniť vaše pozície vo výsledkoch vyhľadávania. V rámci workshopu uchádzačov prevediem problematikou od základov a poskytnem im dostatočný priestor na pochopenie všetkých princípov,“ tvrdí Tibor Peták. Pre tých, ktorí SEO problematike na istej úrovni už rozumejú, Pricemania Academy ponúka ďalší workshop SEO pre pokročilých. „V niektorých segmentoch podnikania môže byť rozdiel medzi prvou a druhou pozíciou spôsobený len vyššou znalosťou marketéra. Na školení SEO pre pokročilých sa naučíte ako pri SEO pracovať efektívne, ako využiť dostupné nástroje pre pokročilé SEO, ako odhaliť diery na trhu, ktoré vaša konkurencia nevidí a ako prístupnosť a použiteľnosť webových stránok ovplyvňuje SEO. To všetko okorenené znalosťami niektorých algoritmov vyhľadávačov,“ vysvetľuje Peták. „Ak pracujete v internetovom marketingu pre niekoľkých klientov, ak vlastníte eshop, stredný až veľký web, takýto typ školenia je určený práve vám,“ dodáva.

Ďalšie témy školení
Študentom Pricemania Academy sa ponúka komplexný prehľad problematiky online prostredia s najväčšími odborníkmi na Slovensku i v zahraničí. Navyše niektoré školenia ponúkajú okrem vzdelania, podkladových materiálov a certifikátu aj iné bonusy. „Jedno z najbližších školení zamerané na support, alebo podporu komunikácie na stránke, ponúkne zdarma aj lifechatový nástroj s názvom Live Agent v hodnote 299 USD., pričom cena školenia je skoro o polovicu menšia,“ upozorňuje na výhody Chrappová.
Ostatné školenia sú zamerané na to, ako vybrať správny segment a cieľovú skupinu, cez dlhodobo udržateľnú cenotvorbu produktov a služieb, spustenie použiteľného a na mobilné technológie optimalizovaného webu, získavanie a zvyšovanie návštevnosti a jej premenu na reálnych zákazníkov, až po otázky budovania značky, vzťahov so zákazníkmi a médiami a prípravu projektu na pôsobenie na zahraničných trhoch. Jedno zo školení bude zamerané aj na photoshop a výrobu bannerov.

Viac informácií na : www.pricemaniaacademy.sk
Ponuku aktuálnych školení nájdete na: http://www.pricemaniaacademy.sk/skolenia