Aktuálny počet zásahov dosahuje približne 60 percent vrcholu tretej vlny.
Autor TASR
Bratislava 23. februára (TASR) - Počet zásahov záchranárov u pacientov s ochorením COVID-19 od februára výraznejšie neklesá. Len za uplynulý týždeň boli posádky vyslané k 1805 takýmto pacientom, ktorých trápil závažný zdravotný stav. Väčšina z nich bola po ošetrení prevezená do nemocnice. Pre TASR to uviedla hovorkyňa Operačného strediska záchrannej zdravotnej služby (OS ZZS) Alena Krčová.
"Od začiatku februára sme vyslali posádky na pomoc k 5176 covidovým pacientom, priemerne evidujeme v tomto čase 235 zásahov denne. Pre porovnanie, v čase vrcholiacej tretej vlny sme zaznamenali najvyšší počet zásahov 28. novembra - až 458," skonštatovala Krčová. Aktuálny počet zásahov dosahuje približne 60 percent vrcholu tretej vlny.
Zdravotné ťažkosti pacientov s ochorením COVID-19, ku ktorým sú vysielané posádky záchrannej zdravotnej služby, sú rovnaké ako v prípade tretej vlny. Ide o problémy s dýchaním, celkovú slabosť, vyčerpanie či úporné bolesti hlavy.
Hovorkyňa zároveň pripomína, že nie každé volanie na tiesňovú linku 155 neznamená automatické vyslanie záchranárov k pacientovi. Operátor vždy sériou otázok zhodnotí zdravotný stav pacienta a rozhodne o vyslaní posádky vtedy, ak je stav vážny a vyžaduje si poskytnutie neodkladnej prednemocničnej zdravotnej starostlivosti. "Ak posádku nevyšle, pacientovi poradí, ako má ďalej postupovať," doplnila Krčová.
"Od začiatku februára sme vyslali posádky na pomoc k 5176 covidovým pacientom, priemerne evidujeme v tomto čase 235 zásahov denne. Pre porovnanie, v čase vrcholiacej tretej vlny sme zaznamenali najvyšší počet zásahov 28. novembra - až 458," skonštatovala Krčová. Aktuálny počet zásahov dosahuje približne 60 percent vrcholu tretej vlny.
Zdravotné ťažkosti pacientov s ochorením COVID-19, ku ktorým sú vysielané posádky záchrannej zdravotnej služby, sú rovnaké ako v prípade tretej vlny. Ide o problémy s dýchaním, celkovú slabosť, vyčerpanie či úporné bolesti hlavy.
Hovorkyňa zároveň pripomína, že nie každé volanie na tiesňovú linku 155 neznamená automatické vyslanie záchranárov k pacientovi. Operátor vždy sériou otázok zhodnotí zdravotný stav pacienta a rozhodne o vyslaní posádky vtedy, ak je stav vážny a vyžaduje si poskytnutie neodkladnej prednemocničnej zdravotnej starostlivosti. "Ak posádku nevyšle, pacientovi poradí, ako má ďalej postupovať," doplnila Krčová.