Poslankyňa Zimenovej sa totiž domnieva, že horšie výsledky v testovaní žiakov sú spôsobené aj tým, že im nemá kto pomôcť na vyučovaní a nemajú dostatočnú podporu, aby sa zlepšovali.
Otázku dostal od poslankyne Zuzany Zimenovej (nezaradená). Tá sa domnieva, že horšie výsledky v testovaní žiakov sú spôsobené aj tým, že im nemá kto pomôcť na vyučovaní a nemajú dostatočnú podporu, aby sa zlepšovali.
"Myslím si, že to len peniaze nevyriešia. Medziročne je tu nárast o viac ako 300 miliónov eur, čo je veľmi veľa," povedal Kažimír. Zároveň pripomenul, že mzdy pedagógov sa v roku 2016 zvyšovali dvakrát, a to v januári o štyri percentá a v septembri o ďalších šesť. "Plánujeme ich zvyšovať aj naďalej, do roku 2020 každoročne o šesť percent," avizoval. Výdavky na žiaka v regionálnom školstve podľa jeho slov stále stúpajú, pričom dôležité je konkrétne použitie týchto peňazí.
Minister podotkol, že krajiny s podobnými výdavkami na žiaka, aké má Slovensko, teda Česká republika, Poľsko, Maďarsko či Estónsko, dosahujú v školstve rôznorodé výsledky. "Preto každé zvýšenie musí byť spojené s analýzou efektívneho využitia," dodal.