Členov rady zároveň Ondek podľa vlastných slov informoval o aktivitách vedenia zväzu, predovšetkým o rokovaniach so zástupcami štátnej správy i samospráv.
Autor TASR
Bratislava 24. novembra (TASR) - Predseda Odborového zväzu školstva Pavel Ondek upozornil na nedostatky a možné riziká návrhu štátneho rozpočtu pre oblasť školstva. Urobil tak na štvrtkovom rokovaní rady zväzu. Medzi nedostatkami a rizikami rozpočtu spomenul napríklad kompenzáciu zvýšených cien energií či viazanosť finančných prostriedkov určených na odmeny v úvode budúceho roka.
Členov rady zároveň Ondek podľa vlastných slov informoval o aktivitách vedenia zväzu, predovšetkým o rokovaniach so zástupcami štátnej správy i samospráv.
Okrem toho rada schválila program a ciele zväzu na rok 2023. Napríklad, že bude naďalej presadzovať prechod financovania osobných nákladov všetkých zamestnancov školstva pod prenesený výkon štátnej správy a tiež, že budú presadzovať zmenu pracovných pomerov učiteľov vysokých škôl z doby určitej na dobu neurčitú.
Na štvrtkovom rokovaní sa podľa slov Ondeka zúčastnili aj zástupcovia ministerstva školstva, ktorí prezentovali informácie o financovaní osobných a prevádzkových nákladov v rámci regionálneho a vysokého školstva. Odpovedali aj na otázky, týkajúce sa financovania podporných tímov, problémov s vyplácaním dohodnutých odmien v rámci originálnych školských kompetencií či úprav koeficientov a normatívu.
Členov rady zároveň Ondek podľa vlastných slov informoval o aktivitách vedenia zväzu, predovšetkým o rokovaniach so zástupcami štátnej správy i samospráv.
Okrem toho rada schválila program a ciele zväzu na rok 2023. Napríklad, že bude naďalej presadzovať prechod financovania osobných nákladov všetkých zamestnancov školstva pod prenesený výkon štátnej správy a tiež, že budú presadzovať zmenu pracovných pomerov učiteľov vysokých škôl z doby určitej na dobu neurčitú.
Na štvrtkovom rokovaní sa podľa slov Ondeka zúčastnili aj zástupcovia ministerstva školstva, ktorí prezentovali informácie o financovaní osobných a prevádzkových nákladov v rámci regionálneho a vysokého školstva. Odpovedali aj na otázky, týkajúce sa financovania podporných tímov, problémov s vyplácaním dohodnutých odmien v rámci originálnych školských kompetencií či úprav koeficientov a normatívu.