Z materiálu vyplýva, že zavedenie zjednodušeného a zrýchleného procesu uznávania v zmysle dohovoru je pozitívnym vplyvom na služby verejnej správy pre občana.
Autor TASR
Bratislava 23. marca (TASR) - Národná rada (NR) SR v stredu odsúhlasila Globálny dohovor UNESCO o uznávaní kvalifikácií týkajúcich sa vysokoškolského vzdelávania. Zvýšiť má celosvetovú mobilitu študentov a absolventov, zabezpečiť uznávanie kvalifikácií podľa spravodlivých kritérií a zlepšiť kvalitu vysokoškolského vzdelávania vrátane podpory mobility medzi regiónmi sveta. Snahou je, aby súčasné existujúce regionálne dohovory zostali v platnosti aj naďalej.
"Poukazujúc na úspechy regionálnych dohovorov tohto typu, navrhovaný dohovor predstavuje prvý rámec uznávania na globálnej úrovni," uvádza sa v predkladacej správe k schválenému uzneseniu. Dohovor zároveň definuje základné zásady uznávania pre orgány uznávania a práva jednotlivcov uchádzajúcich sa o uznanie svojej vysokoškolskej kvalifikácie alebo kvalifikácie, ktorá umožňuje prístup k vysokoškolskému vzdelaniu v inom štáte.
Dohovor venuje pozornosť aj netradičným formám vzdelávania za podmienky, že dosahujú úroveň kvality formálneho vzdelávania, spoločným cezhraničným študijným programom "joint degrees", a taktiež uznávaniu kvalifikácií vysídlených osôb a utečencov, ktorí z dôvodov súvisiacich s vysídlením nemôžu zdokladovať svoje predchádzajúce vzdelanie.
UNESCO je jedinou inštitúciou v systéme OSN, ktorá má v agende problematiku vysokoškolského vzdelávania a ktorá bola iniciátorom šiestich regionálnych dohovorov o uznávaní vysokoškolského vzdelávania.
Z materiálu vyplýva, že zavedenie zjednodušeného a zrýchleného procesu uznávania v zmysle dohovoru je pozitívnym vplyvom na služby verejnej správy pre občana. Materiál má mať taktiež pozitívny vplyv na informatizáciu spoločnosti, keďže dôjde k informatizácii služieb, ktoré boli predtým decentralizované na vysokých školách bez elektronických formulárov žiadostí. V dôsledku prijatia dohovoru sa taktiež ráta s rozšírením existujúcich elektronických služieb na viac štátov, čím sa rozšíri okruh ich oprávnených používateľov.
"Poukazujúc na úspechy regionálnych dohovorov tohto typu, navrhovaný dohovor predstavuje prvý rámec uznávania na globálnej úrovni," uvádza sa v predkladacej správe k schválenému uzneseniu. Dohovor zároveň definuje základné zásady uznávania pre orgány uznávania a práva jednotlivcov uchádzajúcich sa o uznanie svojej vysokoškolskej kvalifikácie alebo kvalifikácie, ktorá umožňuje prístup k vysokoškolskému vzdelaniu v inom štáte.
Dohovor venuje pozornosť aj netradičným formám vzdelávania za podmienky, že dosahujú úroveň kvality formálneho vzdelávania, spoločným cezhraničným študijným programom "joint degrees", a taktiež uznávaniu kvalifikácií vysídlených osôb a utečencov, ktorí z dôvodov súvisiacich s vysídlením nemôžu zdokladovať svoje predchádzajúce vzdelanie.
UNESCO je jedinou inštitúciou v systéme OSN, ktorá má v agende problematiku vysokoškolského vzdelávania a ktorá bola iniciátorom šiestich regionálnych dohovorov o uznávaní vysokoškolského vzdelávania.
Z materiálu vyplýva, že zavedenie zjednodušeného a zrýchleného procesu uznávania v zmysle dohovoru je pozitívnym vplyvom na služby verejnej správy pre občana. Materiál má mať taktiež pozitívny vplyv na informatizáciu spoločnosti, keďže dôjde k informatizácii služieb, ktoré boli predtým decentralizované na vysokých školách bez elektronických formulárov žiadostí. V dôsledku prijatia dohovoru sa taktiež ráta s rozšírením existujúcich elektronických služieb na viac štátov, čím sa rozšíri okruh ich oprávnených používateľov.