Online populácia podľa najnovšieho prieskum AIMmonitor stúpa.
Autor TASR
Bratislava 22. januára (TASR) - Slovenská internetová populácia sa blíži k počtu 3,5 milióna používateľov, medziročne ich počet narástol o 200.000. Zistenie priniesol prieskum AIMmonitor, podľa ktorého v online populácii na Slovensku prevažujú ženy, muži majú však na konte viac zobrazení internetových stránok.
Najväčšiu časť slovenskej internetovej populácie, takmer polovicu, tvoria ľudia vo veku 20 až 29 a 30 až 39 rokov. Najvyšší počet používateľov pochádza z Prešovského kraja, no najviac zobrazení stránok generujú užívatelia z Bratislavy (18 percent).
Približne 3,3 milióna slovenských používateľov internetu v decembri 2014 najviac navštívilo weby zamerané na spravodajstvo a služby, mapy, cestovné poriadky, ale aj rádiá a TV. "Najväčší rast, čo sa týka času stráveného ako na klasických PC, tak aj na mobilných zariadeniach, mala kategória Obchod, čo je možné vysvetliť blížiacimi sa vianočnými sviatkami," uviedla Izabela Urbanová, PR manažérka spoločnosti Gemius realizujúcej AIMmonitor.
Informovala takisto, že približne o päť percent sa zvýšil aj počet slovenských používateľov, ktorí sa na web pripájajú prostredníctvom mobilných zariadení. Najväčší nárast počtu mobilných zobrazení stránok bol zaznamenaný v kategórii TV, rádiá a Obchod, predaj.
AIMmonitor je meraním návštevnosti členov Asociácie internetových médií a reklamných internetových médií, ktoré sa do projektu zapojili. AIMmonitor je slovenský variant výskumu gemiusAudience, jedného z kľúčových výskumov agentúry Gemius, ktorý poskytuje štandardy merania návštevnosti internetu a internetových aplikácií a koná sa v takmer polovici európskych krajín.
Najväčšiu časť slovenskej internetovej populácie, takmer polovicu, tvoria ľudia vo veku 20 až 29 a 30 až 39 rokov. Najvyšší počet používateľov pochádza z Prešovského kraja, no najviac zobrazení stránok generujú užívatelia z Bratislavy (18 percent).
Približne 3,3 milióna slovenských používateľov internetu v decembri 2014 najviac navštívilo weby zamerané na spravodajstvo a služby, mapy, cestovné poriadky, ale aj rádiá a TV. "Najväčší rast, čo sa týka času stráveného ako na klasických PC, tak aj na mobilných zariadeniach, mala kategória Obchod, čo je možné vysvetliť blížiacimi sa vianočnými sviatkami," uviedla Izabela Urbanová, PR manažérka spoločnosti Gemius realizujúcej AIMmonitor.
Informovala takisto, že približne o päť percent sa zvýšil aj počet slovenských používateľov, ktorí sa na web pripájajú prostredníctvom mobilných zariadení. Najväčší nárast počtu mobilných zobrazení stránok bol zaznamenaný v kategórii TV, rádiá a Obchod, predaj.
AIMmonitor je meraním návštevnosti členov Asociácie internetových médií a reklamných internetových médií, ktoré sa do projektu zapojili. AIMmonitor je slovenský variant výskumu gemiusAudience, jedného z kľúčových výskumov agentúry Gemius, ktorý poskytuje štandardy merania návštevnosti internetu a internetových aplikácií a koná sa v takmer polovici európskych krajín.