Kotuliaková podotkla, že dievčatá si od 12 rokov osvojujú rôzne stereotypy, ktoré majú za následok aj ich odklon od technológií.
Autor TASR
Bratislava 26. apríla (TASR) - Štvrtkové (27. 4.) podujatie Girl's Day opäť motivuje stredoškoláčky ku kariére v IT. V rámci neho viaceré IT firmy a fakulty na Slovensku pripravia pre študentky interaktívny program. TASR o tom informovala Nikola Richterová z organizácie Aj Ty v IT, ktorá za podujatím stojí.
"Ide o podujatie, ktoré nám potvrdzuje, že stredoškoláčky tu môžu objaviť novú vášeň chlapcov aj to, že to nie je kariérna perspektíva, ktorá sa týka iba chlapcov. Dievčatá vo firmách stretávajú ženy, ktoré pracujú na IT pozíciách a sú pre ne živým dôkazom, že IT pre nich vôbec nemusí byť strašiakom," skonštatovala riaditeľka organizácie Petra Kotuliaková. Na tohtoročnom podujatí sa má zúčastniť vyše 900 stredoškoláčok.
Kotuliaková podotkla, že dievčatá si od 12 rokov osvojujú rôzne stereotypy, ktoré majú za následok aj ich odklon od technológií. "Následné štúdium na strednej škole už túto situáciu nijako nezmení," podotkla. Poukázala pritom na prieskum, ktorý pre nich na prelome tohto a minulého roka realizovala agentúra Krajinka. Ten podľa jej slov ukázal, že veľká časť stredoškoláčok považuje výučbu informatiky na školách len za provizórium a hodiny im často neponúkajú vzdelanie, ktoré by ich motivovalo k ďalšej kariére súvisiacej s technológiami.
"Ide o podujatie, ktoré nám potvrdzuje, že stredoškoláčky tu môžu objaviť novú vášeň chlapcov aj to, že to nie je kariérna perspektíva, ktorá sa týka iba chlapcov. Dievčatá vo firmách stretávajú ženy, ktoré pracujú na IT pozíciách a sú pre ne živým dôkazom, že IT pre nich vôbec nemusí byť strašiakom," skonštatovala riaditeľka organizácie Petra Kotuliaková. Na tohtoročnom podujatí sa má zúčastniť vyše 900 stredoškoláčok.
Kotuliaková podotkla, že dievčatá si od 12 rokov osvojujú rôzne stereotypy, ktoré majú za následok aj ich odklon od technológií. "Následné štúdium na strednej škole už túto situáciu nijako nezmení," podotkla. Poukázala pritom na prieskum, ktorý pre nich na prelome tohto a minulého roka realizovala agentúra Krajinka. Ten podľa jej slov ukázal, že veľká časť stredoškoláčok považuje výučbu informatiky na školách len za provizórium a hodiny im často neponúkajú vzdelanie, ktoré by ich motivovalo k ďalšej kariére súvisiacej s technológiami.