Novela zákona podľa Kaliňáka prinesie elektronické služby, čo by znamenalo, že zaregistrovanie automobilu bude možné aj prostredníctvom internetu.
Autor TASR
Bratislava 1. júla (TASR) – Horná hranica sadzby pokút za menej závažné dopravné priestupky sa zníži zo 60 na 50 eur. Oznámil to dnes minister vnútra Robert Kaliňák (Smer-SD). Nižšie pokuty policajti by mohli rozdávať od jesene, teda od platnosti novely zákona o cestnej premávke.
"Myslím si, že všetci cítime, keď šoférujeme po Slovensku, že tá situácia na cestách sa výrazne zlepšila, vodiči jazdia omnoho pozornejšie, jazdia omnoho disciplinovanejšie, mám pocit, že aj ministerstvo vnútra by na túto situáciu malo odpovedať," vysvetlil zníženie pokút minister. "Je to kategória menej závažných priestupkov, napríklad bezpečnostné pásy, poprípade aj priestupky na úseku rýchlosti," doplnil viceprezident Policajného zboru Ľubomír Ábel. Podľa neho sa to týka napríklad prekročenia maximálnej povolenej rýchlosti v obci do 20 kilometrov za hodinu a mimo obce do 30 kilometrov za hodinu.
Novela zákona podľa Kaliňáka prinesie elektronické služby, čo by znamenalo, že zaregistrovanie automobilu bude možné aj prostredníctvom internetu. V praxi by to znamenalo, že ľudia by si mohli autá kupovať už s evidenčnými číslami, pretože by to za nich vybavili predajcovia. Ak by si evidenčné čísla majitelia vozidiel vybavovali sami, cez internet by si mohli vybaviť časenku, kedy prídu na dopravný inšpektorát, vysvetlil minister.
Novinkou by malo byť aj rozšírenie povinnosti pre chodcov nosiť reflexné prvky. Po novom by ich mali za zníženej viditeľnosti nosiť nielen mimo obce, ale aj v obci. Rezort chce zaviesť povinnosť informovať poškodeného v prípade škodovej udalosti. Ak napríklad nejaký vodič na parkovisku poškodí iný automobil, pod hrozbou sankcie bude o tom povinný informovať majiteľa poškodeného auta. "Zavádza sa povinnosť, aby ten, ktorý takéto poškodenie spôsobí, bol povinný informovať majiteľa toho auta minimálne spísaním záznamu, v ktorom uvedie poznávaciu značku tohto vozidla a polícia tak bude môcť informovať poškodeného," povedal Kaliňák. Novela zákona by mala zrušiť aj zákaz parkovania na chodníkoch pre motocykle, podobne ako je u to automobilov. Dôvodom je najmä nárast počtu skútrov na slovenských cestách.
"Myslím si, že všetci cítime, keď šoférujeme po Slovensku, že tá situácia na cestách sa výrazne zlepšila, vodiči jazdia omnoho pozornejšie, jazdia omnoho disciplinovanejšie, mám pocit, že aj ministerstvo vnútra by na túto situáciu malo odpovedať," vysvetlil zníženie pokút minister. "Je to kategória menej závažných priestupkov, napríklad bezpečnostné pásy, poprípade aj priestupky na úseku rýchlosti," doplnil viceprezident Policajného zboru Ľubomír Ábel. Podľa neho sa to týka napríklad prekročenia maximálnej povolenej rýchlosti v obci do 20 kilometrov za hodinu a mimo obce do 30 kilometrov za hodinu.
Novela zákona podľa Kaliňáka prinesie elektronické služby, čo by znamenalo, že zaregistrovanie automobilu bude možné aj prostredníctvom internetu. V praxi by to znamenalo, že ľudia by si mohli autá kupovať už s evidenčnými číslami, pretože by to za nich vybavili predajcovia. Ak by si evidenčné čísla majitelia vozidiel vybavovali sami, cez internet by si mohli vybaviť časenku, kedy prídu na dopravný inšpektorát, vysvetlil minister.
Novinkou by malo byť aj rozšírenie povinnosti pre chodcov nosiť reflexné prvky. Po novom by ich mali za zníženej viditeľnosti nosiť nielen mimo obce, ale aj v obci. Rezort chce zaviesť povinnosť informovať poškodeného v prípade škodovej udalosti. Ak napríklad nejaký vodič na parkovisku poškodí iný automobil, pod hrozbou sankcie bude o tom povinný informovať majiteľa poškodeného auta. "Zavádza sa povinnosť, aby ten, ktorý takéto poškodenie spôsobí, bol povinný informovať majiteľa toho auta minimálne spísaním záznamu, v ktorom uvedie poznávaciu značku tohto vozidla a polícia tak bude môcť informovať poškodeného," povedal Kaliňák. Novela zákona by mala zrušiť aj zákaz parkovania na chodníkoch pre motocykle, podobne ako je u to automobilov. Dôvodom je najmä nárast počtu skútrov na slovenských cestách.