Ochranári vysvetľujú, že vzdušný priestor nad územím najväčšieho slovenského národného parku je definovaný ako priestor s faunou citlivou na hluk z letovej prevádzky.
Autor TASR
Vysoké Tatry 12. decembra (TASR) - Poľské vyhliadkové vrtuľníky opäť lietajú nad Tatrami príliš nízko. Upozorňuje na to Správa Tatranského národného parku (TANAP), ktorá na sociálnej sieti zverejnila ďalšie zo série usvedčujúcich videí a fotografií.
"O vzdušné sily TANAP-u nemáme záujem, preto podávame trestné oznámenie. Zďaleka nie je prvé. Vieme, o koho ide, máme dôkazy, no prevádzkovateľ sa naďalej finančne 'nabaľuje' a Belianske Tatry trpia," uvádza Správa TANAP-u.
Ochranári vysvetľujú, že vzdušný priestor nad územím najväčšieho slovenského národného parku je definovaný ako priestor s faunou citlivou na hluk z letovej prevádzky. Pre tieto vzácne územia je preto stanovená dvojnásobná minimálna výška letu ako pre iné oblasti. "Konkrétne u nás tak ide o výšku 300 metrov nad najvyššou prekážkou stojacou v okruhu 600 metrov v okolí lietadla," objasnila Správa TANAP-u. To znamená, že pilot pri stanovovaní svojej letovej výšky neberie ohľad len na terén priamo pod sebou, ale aj vo svojom širšom okolí. Pod túto minimálnu výšku nesmie pilot bez špeciálneho povolenia klesnúť a Správa TANAP-u upozorňuje, že poľský prevádzkovateľ žiadne povolenie nemá.
"Účelom pravidla je ochrana prírody. Samozrejme, dodržiavanie minimálnej výšky by podstatne znížilo zážitok a efekt vyhliadkového biznisu. Napriek tomu, že dôkazov o 'podklesávaní' máme dostatok, veci sa nehýbu napriek tomu, že príslušné orgány 'tŕň v päte' TANAP-u riešia už päť rokov. Výsledok je nula udelených sankcií," uzatvára Správa TANAP-u.
"O vzdušné sily TANAP-u nemáme záujem, preto podávame trestné oznámenie. Zďaleka nie je prvé. Vieme, o koho ide, máme dôkazy, no prevádzkovateľ sa naďalej finančne 'nabaľuje' a Belianske Tatry trpia," uvádza Správa TANAP-u.
Ochranári vysvetľujú, že vzdušný priestor nad územím najväčšieho slovenského národného parku je definovaný ako priestor s faunou citlivou na hluk z letovej prevádzky. Pre tieto vzácne územia je preto stanovená dvojnásobná minimálna výška letu ako pre iné oblasti. "Konkrétne u nás tak ide o výšku 300 metrov nad najvyššou prekážkou stojacou v okruhu 600 metrov v okolí lietadla," objasnila Správa TANAP-u. To znamená, že pilot pri stanovovaní svojej letovej výšky neberie ohľad len na terén priamo pod sebou, ale aj vo svojom širšom okolí. Pod túto minimálnu výšku nesmie pilot bez špeciálneho povolenia klesnúť a Správa TANAP-u upozorňuje, že poľský prevádzkovateľ žiadne povolenie nemá.
"Účelom pravidla je ochrana prírody. Samozrejme, dodržiavanie minimálnej výšky by podstatne znížilo zážitok a efekt vyhliadkového biznisu. Napriek tomu, že dôkazov o 'podklesávaní' máme dostatok, veci sa nehýbu napriek tomu, že príslušné orgány 'tŕň v päte' TANAP-u riešia už päť rokov. Výsledok je nula udelených sankcií," uzatvára Správa TANAP-u.