Slovenská pošta zaznamenala už viac ako 30 rôznych typov podvodných e-mailov, ktoré "sa tvária" ako od pošty.
Autor TASR
Bratislava 16. mája (TASR) – Slovenská pošta upozorňuje na ďalší podvod, ktorý ľudí nabáda za symbolické 2 eurá kúpiť náhodne vybranú nedoručenú zásielku. Podvodníci sa tvária, že takto zozbierané peniaze použije pošta na humanitárnu pomoc. Aj v tomto prípade však ide o podvod s cieľom získať údaje o platobných kartách či bankových účtoch. Slovenská pošta preto opäť vyzýva občanov k ostražitosti a najmä, aby nezadávali údaje o platobných kartách či bankových účtoch, ktoré môžu byť zneužité. Informovala o tom hovorkyňa pošty Iveta Dorčáková.
Hovorkyňa priblížila, že zásielky, ktoré sa nepodarí doručiť, sú v súlade s právnymi predpismi uskladnené v Poštovej ohlasovni a úložni v Trnave. Na nedoručiteľných zásielkach nebola buď správne uvedená adresa, alebo to boli iné dôvody, napríklad si adresát nevyzdvihol zásielku na pošte v odbernej lehote. "Slovenská pošta v takomto prípade vráti takúto zásielku jej odosielateľovi. Ak ju však nie je možné vrátiť jej odosielateľovi, pošta ju uloží na čas úložnej lehoty a následne v úložni," dodala Dorčáková.
Slovenská pošta zaznamenala už viac ako 30 rôznych typov podvodných e-mailov, ktoré "sa tvária" ako od pošty. Slovenská pošta pripomína, že nikdy nežiada úhradu žiadnych poplatkov prostredníctvom e-mailov alebo SMS, ani za colné konanie či daň z pridanej hodnoty (DPH), ani nesprostredkúva žiadne platby. Klient za zásielku zaplatí buď pri objednávaní tovaru, alebo pri prevzatí zásielky na pošte, kuriérovi alebo v BalíkoBoxe. Rovnako je to aj pri platbe colných poplatkov a DPH – klient ich hradí pri prevzatí zásielky.
Hovorkyňa priblížila, že zásielky, ktoré sa nepodarí doručiť, sú v súlade s právnymi predpismi uskladnené v Poštovej ohlasovni a úložni v Trnave. Na nedoručiteľných zásielkach nebola buď správne uvedená adresa, alebo to boli iné dôvody, napríklad si adresát nevyzdvihol zásielku na pošte v odbernej lehote. "Slovenská pošta v takomto prípade vráti takúto zásielku jej odosielateľovi. Ak ju však nie je možné vrátiť jej odosielateľovi, pošta ju uloží na čas úložnej lehoty a následne v úložni," dodala Dorčáková.
Slovenská pošta zaznamenala už viac ako 30 rôznych typov podvodných e-mailov, ktoré "sa tvária" ako od pošty. Slovenská pošta pripomína, že nikdy nežiada úhradu žiadnych poplatkov prostredníctvom e-mailov alebo SMS, ani za colné konanie či daň z pridanej hodnoty (DPH), ani nesprostredkúva žiadne platby. Klient za zásielku zaplatí buď pri objednávaní tovaru, alebo pri prevzatí zásielky na pošte, kuriérovi alebo v BalíkoBoxe. Rovnako je to aj pri platbe colných poplatkov a DPH – klient ich hradí pri prevzatí zásielky.