Združenie PPP zdôrazňuje, že napriek prítomnosti digitálnych koordinátorov na školách, zostáva ich práca často bezvýznamná, ak sa učitelia denne stretávajú s nefungujúcim IT prostredím.
Autor TASR
Bratislava 19. septembra (TASR) - S nárastom IT infraštruktúry na slovenských školách je potrebné zaviesť novú rolu pracovníka - "digitálneho školníka". TASR o tom informoval prezident občianskeho združenia Partnerstvá pre prosperitu (PPP) Milan Ištván s tým, že úlohou školníkov by bolo zabezpečovať funkčnosť digitálnych technológií, počítačových sietí, bezpečnosť, fungovanie hardvérových komponentov, inštaláciu operačných systémov a riešiť problémy.
Združenie PPP zdôrazňuje, že napriek prítomnosti digitálnych koordinátorov na školách, ktorí pomáhajú pedagógom využívať digitálne technológie, zostáva ich práca často bezvýznamná, ak sa učitelia denne stretávajú s nefungujúcim IT prostredím. Vzhľadom na potrebu "digitálnych školníkov" zdôrazňujú dôležitosť čo najrýchlejšieho definovania spôsobu ich financovania, vzdelávania a odborných predpokladov.
S ohľadom na rozmanitosť škôl v rôznych regiónoch môže mať rola "digitálneho školníka" rôznu podobu – od trvalého zamestnanca školy až po regionálnu firmu, ktorá sa tejto problematike venuje a zvláda správu digitálneho prostredia školy.
Zároveň navrhujú zavedenie takzvaného digitálneho normatívu, ktorý by zabezpečil trvalú udržateľnosť digitálneho školstva, vrátane financovania roly digitálneho školníka, pripojenia škôl na internet a vybavenia škôl digitálnymi technológiami.
Členovia PPP vyzývajú politické strany, najmä v súvislosti s nadchádzajúcimi parlamentnými voľbami, aby po voľbách venovali týmto témam adekvátnu pozornosť. Žiadajú pokračovanie v digitálnej transformácii slovenského školstva a vzdelávania.
Združenie PPP zdôrazňuje, že napriek prítomnosti digitálnych koordinátorov na školách, ktorí pomáhajú pedagógom využívať digitálne technológie, zostáva ich práca často bezvýznamná, ak sa učitelia denne stretávajú s nefungujúcim IT prostredím. Vzhľadom na potrebu "digitálnych školníkov" zdôrazňujú dôležitosť čo najrýchlejšieho definovania spôsobu ich financovania, vzdelávania a odborných predpokladov.
S ohľadom na rozmanitosť škôl v rôznych regiónoch môže mať rola "digitálneho školníka" rôznu podobu – od trvalého zamestnanca školy až po regionálnu firmu, ktorá sa tejto problematike venuje a zvláda správu digitálneho prostredia školy.
Zároveň navrhujú zavedenie takzvaného digitálneho normatívu, ktorý by zabezpečil trvalú udržateľnosť digitálneho školstva, vrátane financovania roly digitálneho školníka, pripojenia škôl na internet a vybavenia škôl digitálnymi technológiami.
Členovia PPP vyzývajú politické strany, najmä v súvislosti s nadchádzajúcimi parlamentnými voľbami, aby po voľbách venovali týmto témam adekvátnu pozornosť. Žiadajú pokračovanie v digitálnej transformácii slovenského školstva a vzdelávania.