Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 24. november 2024Meniny má Emília
< sekcia Slovensko

PR profesionáli chcú strážiť etické správanie na trhu

Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP

Memorandum Etika v digitálnej komunikácii vychádza podľa Asociácie public relations Slovenskej republiky z princípov dobrej praxe, keďže aktuálne neexistuje legislatíva, ktorá by porušenia upravovala.

Bratislava 11. apríla (TASR) - Členovia Asociácie public relations Slovenskej republiky (APRSR) iniciovali vznik memoranda Etika v digitálnej komunikácii s cieľom strážiť etické správanie na trhu. Definuje niekoľko základných zásad zostavených na základe štandardov odvetvia, skúseností z praxe, ako aj odporúčaní medzinárodnej organizácie ICCO. TASR o tom informovala Jana Šimeková z APRSR.

„Ako komunikační profesionáli si uvedomujeme osobitnú zodpovednosť pri šírení informácií v rámci riadenej komunikácie. Obzvlášť v čase, keď sa väčšina obsahu konzumuje v digitálnom priestore a na sociálnych sieťach – v prostredí, ktoré, žiaľ, nie je možné úplne kontrolovať, a preto sa stáva živnou pôdou pre podsúvanie odkazov, ktoré manipulujú verejnou mienkou a zásadné vplývajú na formovanie názorov," uviedla prezidentka asociácie Soňa Lexmanová.

APRSR si podľa nej považuje za prioritnú úlohu strážiť etické správanie sa na trhu a rozhodla sa zaviesť niekoľko opatrení s cieľom eliminovať prejavy, ktoré nie sú v súlade s dobrou praxou. "Sme rozhodnutí sa aktívne postaviť voči tomuto fenoménu. Vyzývame celé komunikačné odvetvie, ako aj marketérov, ďalšie profesijné združenia či odvetvové organizácie a v neposlednom rade aj profesionálov z komerčného prostredia a štátnej správy, aby sa k nám pridali a spoločne s nami presadzovali zásady etickej komunikácie a poukazovali na akékoľvek náznaky neštandardného či zavádzajúceho konania," dodala Lexmanová.

Memorandum Etika v digitálnej komunikácii vychádza podľa asociácie z princípov dobrej praxe, keďže aktuálne neexistuje legislatíva, ktorá by porušenia upravovala. Pomenúva najmä päť zásad: dbať na integritu informácií, jasne deklarovať záujmy, upozorňovať na neetické praktiky, budovať dôveru a odmietnuť neetické požiadavky. Dokument je jedným z krokov APRSR, ktorá si dala za cieľ aktívne pôsobiť a poukazovať na prípady neetického správania v komunikácii. Celý text memoranda predstaví APRSR verejnosti po pripomienkach ďalších asociácií v oblasti marketingovej komunikácie. Okrem memoranda pripravuje aj detailnejší etický manuál, ktorý bude tvoriť rámec pre zodpovednú online komunikáciu.