Motoristi najviac nakupujú diaľničné známky na predajných miestach, doposiaľ sa tam predalo 65 % zo všetkých predaných kusov diaľničných známok.
Autor TASR
Bratislava 8. decembra (TASR) - Vodiči osobných áut kúpili doteraz v tomto roku približne 3,9 milióna kusov elektronických diaľničných známok. Podľa hovorkyne Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Michaely Michalovej je to o približne 300.000 viac ako vlani.
"Príjem z predaja diaľničných známok už teraz prekonal príjem za celý minulý rok, v ktorom sa na známkach vybralo celkovo 81,2 milióna eur," doplnila Michalová. Už v polovici novembra totiž príjem z predaja známok presiahol hranicu 83 miliónov eur. "Minulý rok o takomto čase to bolo približne 77,4 milióna eur," vyčíslila hovorkyňa.
V roku 2017 sa podľa NDS zatiaľ najviac predalo 10-dňových známok, ktoré tvorili 60,3-% podiel na celkovom množstve. Ďalej to boli ročné známky, ktoré dosiahli 25,8-% podiel, 30-dňové známky predstavovali 12,7-% podiel. Známky na prípojné vozidlo sumárne dosiahli podiel 1,2 %.
Motoristi najviac nakupujú diaľničné známky na predajných miestach, doposiaľ sa tam predalo 65 % zo všetkých predaných kusov diaľničných známok. "Internetovým predajom vrátane mýtomatov bolo predaných zvyšných približne 35 % diaľničných známok," doplnila Michalová. Medziročne je podľa jej slov možné badať postupne sa zvyšujúci trend využívania nákupu diaľničných známok prostredníctvom internetového predaja.
"Príjem z predaja diaľničných známok už teraz prekonal príjem za celý minulý rok, v ktorom sa na známkach vybralo celkovo 81,2 milióna eur," doplnila Michalová. Už v polovici novembra totiž príjem z predaja známok presiahol hranicu 83 miliónov eur. "Minulý rok o takomto čase to bolo približne 77,4 milióna eur," vyčíslila hovorkyňa.
V roku 2017 sa podľa NDS zatiaľ najviac predalo 10-dňových známok, ktoré tvorili 60,3-% podiel na celkovom množstve. Ďalej to boli ročné známky, ktoré dosiahli 25,8-% podiel, 30-dňové známky predstavovali 12,7-% podiel. Známky na prípojné vozidlo sumárne dosiahli podiel 1,2 %.
Motoristi najviac nakupujú diaľničné známky na predajných miestach, doposiaľ sa tam predalo 65 % zo všetkých predaných kusov diaľničných známok. "Internetovým predajom vrátane mýtomatov bolo predaných zvyšných približne 35 % diaľničných známok," doplnila Michalová. Medziročne je podľa jej slov možné badať postupne sa zvyšujúci trend využívania nákupu diaľničných známok prostredníctvom internetového predaja.