Poslanci NR SR dnes nepodporili návrh novely zákona o ochrane spotrebiteľa od Miroslava Kadúca (OĽaNO) a Juraja Drobu (SaS).
Autor TASR
Bratislava 25. marca (TASR) - Pravidlá pri reklamných telefonátoch sa meniť nebudú. Poslanci NR SR dnes nepodporili návrh novely zákona o ochrane spotrebiteľa od Miroslava Kadúca (OĽaNO) a Juraja Drobu (SaS), ktorý mal zaviesť povinnosť predávajúceho oznámiť, ako telefónne číslo zákazníka získal.
Opoziční poslanci chceli takto zvýšiť úroveň ochrany spotrebiteľa a jeho informovanosti a predchádzať prípadom, keď sa pri komunikácii na diaľku nedodržiavajú pravidlá ochrany súkromia a osobných údajov. Predávajúci tak mal hneď na začiatku telefonátu povedať, ako telefónne číslo získal. Ak by to neurobil, mala mu hroziť pokuta do 10.000 eur.
Kadúc a Droba presadzovali tiež zákaz šíriť reklamu telefónom bez predchádzajúceho súhlasu príjemcu. V súčasnosti je šírenie reklamy podmienené predchádzajúcim súhlasom len v prípadoch jej šírenia prostredníctvom automatického telefonického volacieho systému, telefaxu alebo elektronickej pošty. Užívateľ týchto zariadení musí dať súhlas, aby mu napr. na jeho e-mailovú adresu mohol byť doručený reklamný leták.
"V mnohých prípadoch sa však reklama môže šíriť aj prostredníctvom telefónu, pričom telefónne čísla príjemcov reklamy sú získavané rôznym spôsobom. Práve z tohto dôvodu je účelné, aby na šírenie reklamy cez telefón platili rovnaké pravidlá ako na šírenie reklamy napr. prostredníctvom elektronickej pošty," dodali poslanci.
Opoziční poslanci chceli takto zvýšiť úroveň ochrany spotrebiteľa a jeho informovanosti a predchádzať prípadom, keď sa pri komunikácii na diaľku nedodržiavajú pravidlá ochrany súkromia a osobných údajov. Predávajúci tak mal hneď na začiatku telefonátu povedať, ako telefónne číslo získal. Ak by to neurobil, mala mu hroziť pokuta do 10.000 eur.
Kadúc a Droba presadzovali tiež zákaz šíriť reklamu telefónom bez predchádzajúceho súhlasu príjemcu. V súčasnosti je šírenie reklamy podmienené predchádzajúcim súhlasom len v prípadoch jej šírenia prostredníctvom automatického telefonického volacieho systému, telefaxu alebo elektronickej pošty. Užívateľ týchto zariadení musí dať súhlas, aby mu napr. na jeho e-mailovú adresu mohol byť doručený reklamný leták.
"V mnohých prípadoch sa však reklama môže šíriť aj prostredníctvom telefónu, pričom telefónne čísla príjemcov reklamy sú získavané rôznym spôsobom. Práve z tohto dôvodu je účelné, aby na šírenie reklamy cez telefón platili rovnaké pravidlá ako na šírenie reklamy napr. prostredníctvom elektronickej pošty," dodali poslanci.