Na list od odborárov bude v súvislosti so žiadosťou o stretnutie podľa svojich slov reflektovať pozitívne.
Autor TASR
Ak si želáte, aby počítač prečítal text článku, použite prehrávač nižšie.
00:00 / 00:00
Bratislava/Paríž 8. novembra (TASR) - Prezident SR Peter Pellegrini na budúci týždeň pozve predstaviteľov školských odborov a ministra školstva Tomáša Druckera (Hlas-SD) na stretnutie. Uviedol to po piatkovom rokovaní Rady Organizácie pre hospodársku spoluprácu a rozvoj (OECD) v Paríži. Na list od odborárov bude v súvislosti so žiadosťou o stretnutie podľa svojich slov reflektovať pozitívne. Tí chcú riešiť súčasnú situáciu v školstve a navýšenie finančných prostriedkov pre tento sektor.
"Budúci týždeň, niekedy koncom týždňa, po mojom návrate zo služobnej cesty z Azerbajdžanu pozvem predstaviteľov školských odborov do Prezidentského paláca," uviedol prezident. Na rokovanie podľa svojich slov pozve aj šéfa rezortu školstva, aby priamo za účasti zodpovedného ministra rokovali, ako upokojiť a zastabilizovať situáciu slovenského školstva.
Školskí odborári minulý týždeň poslali vedúcim predstaviteľom SR list. Chcú rokovať o zvýšení platov. Argumentujú potrebou zvýšenia motivácie učiteľov prostredníctvom lepšieho finančného ohodnotenia. Poukazujú na to, že nízke platy sú dôvodom slabého záujmu o učiteľské povolanie. Rovnako kriticky vnímajú aj ohodnotenie nepedagogických zamestnancov, bez ktorých sa školy nezaobídu. V prípade, že nedôjde k uspokojivému riešeniu, nevylučujú protesty. Za krajné riešenie považujú štrajk.
"Budúci týždeň, niekedy koncom týždňa, po mojom návrate zo služobnej cesty z Azerbajdžanu pozvem predstaviteľov školských odborov do Prezidentského paláca," uviedol prezident. Na rokovanie podľa svojich slov pozve aj šéfa rezortu školstva, aby priamo za účasti zodpovedného ministra rokovali, ako upokojiť a zastabilizovať situáciu slovenského školstva.
Školskí odborári minulý týždeň poslali vedúcim predstaviteľom SR list. Chcú rokovať o zvýšení platov. Argumentujú potrebou zvýšenia motivácie učiteľov prostredníctvom lepšieho finančného ohodnotenia. Poukazujú na to, že nízke platy sú dôvodom slabého záujmu o učiteľské povolanie. Rovnako kriticky vnímajú aj ohodnotenie nepedagogických zamestnancov, bez ktorých sa školy nezaobídu. V prípade, že nedôjde k uspokojivému riešeniu, nevylučujú protesty. Za krajné riešenie považujú štrajk.