V prípade, že sa už stane na železničnom priecestí nehoda, treba okamžite zavolať na linku integrovaného záchranného systému 112 a nadiktovať jedinečné identifikačné číslo priecestia.
Autor TASR
Bratislava 17. januára (TASR) - Počet nehôd na železničných priecestiach vlani stúpol. Zahynulo pri nich šesť ľudí. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) pravidelne apelujú na účastníkov cestnej premávky, aby boli pri prejazde cez železničné priecestia mimoriadne pozorní, ohľaduplní, nepreceňovali svoje schopnosti, nepodceňovali možné nebezpečenstvo a dôrazne dodržiavali zákon o cestnej premávke.
"Zrážky s mnohotonovým kolosom, ktorého brzdná dráha môže byť niekoľko sto metrov, mávajú fatálne následky a zbytočne pri nich vyhasnú ľudské životy," uviedol generálny riaditeľ ŽSR Martin Erdössy. ŽSR preto pripomínajú, ako sa správať pri prechode cez železničné priecestie. Na pravidlá a bezpečnosť by mali dbať aj profesionálni vodiči. Nehody totiž spôsobujú podľa ŽSR aj oni.
"Pri križovaní železničnej dráhy s pozemnou komunikáciou má železnica vždy prednosť. Pred železničným priecestím je vodič povinný počínať si mimoriadne opatrne a najmä presvedčiť sa, či môže bezpečne prejsť cez železničné priecestie," zdôrazňujú ŽSR.
Vodič nesmie vojsť na železničné priecestie vo viacerých prípadoch. A to, ak sa dáva výstraha dvoma striedavo blikajúcimi červenými svetlami, tiež výstraha prerušovaným zvukom húkačky alebo zvončeka, ani keď sa spúšťajú, sú spustené alebo sa dvíhajú závory. Rovnako nesmie vojsť na priecestie, ak je už vidieť alebo počuť prichádzajúci vlak či iné dráhové vozidlo. Ani keď zamestnanec dráhy dáva znamenie na zastavenie krúžením červenou alebo žltou zástavkou alebo červeným svetlom. No a v neposlednom rade nesmie vodič na priecestie vojsť, ak situácia nedovoľuje, aby vodič priecestie prešiel bezpečne.
V prípade, že sa už stane na železničnom priecestí nehoda alebo je niekto svedkom akejkoľvek ohrozujúcej situácie v blízkosti či priamo na železničnom priecestí, treba okamžite zavolať na linku integrovaného záchranného systému 112 a nadiktovať jedinečné identifikačné číslo priecestia. "Tak môžu záchranné zložky a železničiari okamžite zistiť miesto nehody, rýchlo zasiahnuť a v prípade bezprostredného ohrozenia až zastaviť železničnú dopravu," vysvetľujú ŽSR. Jedinečné identifikačné číslo je retroreflexného materiálu a nachádza sa na zadnej strane výstražného kríža.
"Zrážky s mnohotonovým kolosom, ktorého brzdná dráha môže byť niekoľko sto metrov, mávajú fatálne následky a zbytočne pri nich vyhasnú ľudské životy," uviedol generálny riaditeľ ŽSR Martin Erdössy. ŽSR preto pripomínajú, ako sa správať pri prechode cez železničné priecestie. Na pravidlá a bezpečnosť by mali dbať aj profesionálni vodiči. Nehody totiž spôsobujú podľa ŽSR aj oni.
"Pri križovaní železničnej dráhy s pozemnou komunikáciou má železnica vždy prednosť. Pred železničným priecestím je vodič povinný počínať si mimoriadne opatrne a najmä presvedčiť sa, či môže bezpečne prejsť cez železničné priecestie," zdôrazňujú ŽSR.
Vodič nesmie vojsť na železničné priecestie vo viacerých prípadoch. A to, ak sa dáva výstraha dvoma striedavo blikajúcimi červenými svetlami, tiež výstraha prerušovaným zvukom húkačky alebo zvončeka, ani keď sa spúšťajú, sú spustené alebo sa dvíhajú závory. Rovnako nesmie vojsť na priecestie, ak je už vidieť alebo počuť prichádzajúci vlak či iné dráhové vozidlo. Ani keď zamestnanec dráhy dáva znamenie na zastavenie krúžením červenou alebo žltou zástavkou alebo červeným svetlom. No a v neposlednom rade nesmie vodič na priecestie vojsť, ak situácia nedovoľuje, aby vodič priecestie prešiel bezpečne.
V prípade, že sa už stane na železničnom priecestí nehoda alebo je niekto svedkom akejkoľvek ohrozujúcej situácie v blízkosti či priamo na železničnom priecestí, treba okamžite zavolať na linku integrovaného záchranného systému 112 a nadiktovať jedinečné identifikačné číslo priecestia. "Tak môžu záchranné zložky a železničiari okamžite zistiť miesto nehody, rýchlo zasiahnuť a v prípade bezprostredného ohrozenia až zastaviť železničnú dopravu," vysvetľujú ŽSR. Jedinečné identifikačné číslo je retroreflexného materiálu a nachádza sa na zadnej strane výstražného kríža.