Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 26. november 2024Meniny má Kornel
< sekcia Slovensko

Pri výjazde z čerpacích staníc značky naďalej ostanú

Ilustračné foto Foto: TASR

Plénum neposunulo do druhého čítania novelu zákona o cestnej premávke od poslanca OĽaNO M. Kadúca. Ten chcel do legislatívy opätovne zaviesť definíciu pojmu miesto mimo cesty.

Bratislava 28. septembra (TASR) - Šoféri sa naďalej budú napríklad pri výjazde z čerpacej stanice stretávať so značkami ako "Daj prednosť v jazde" alebo so "stopkou".

Plénum dnes totiž neposunulo do druhého čítania novelu zákona o cestnej premávke od poslanca OĽaNO Miroslava Kadúca, ktorý chcel do legislatívy opätovne zaviesť definíciu pojmu "miesto mimo cesty", a teda povinnosť napr. prednosti v jazde by bola daná priamo zákonom. Právnu normu dnes parlament posunul do druhého čítania.

V súčasnosti, keďže absentuje definícia pojmu "miesto mimo cesty", je potrebné, aby napríklad pri každom výjazde z čerpacej stanice bola pred napojením na verejnú komunikáciu umiestnená dopravná značka upravujúca prednosť v jazde ("Daj prednosť v jazde" alebo "Stoj, daj prednosť v jazde"). V Kadúcovom návrhu sa za "miesto mimo cesty" považuje pozemok, garáž, parkovisko, čerpacia stanica, továrenské, staničné a letiskové priestory, obratisko električiek alebo iné obdobné miesto, ako výrobné, obchodné, predajné, prevádzkové priestory či výjazd z dvora.

Keďže po schválení tejto novely by bolo potrebných menej dopravných značiek, podľa Kadúca by štát ušetril až 46.640 eur ročne. Opozičný poslanec vychádzal pri výpočte z toho, že pôvodný podiel značiek typu "Daj prednosť v jazde" alebo "Stoj, daj prednosť v jazde" predstavuje 30 percent zo všetkých vysadených značiek. "Prijatím návrhu zákona sa podiel zníži na 25 percent, čo predstavuje osadenie asi o 583 dopravných značiek menej. Pri jednotnej cene 80 eur za dopravnú značku môže úspora pre rozpočet verejnej správy predstavovať sumu cca 46.640 eur ročne," vysvetlil Kadúc.

Svojou novelou chcel zároveň zrušiť povinné psychotesty pre vodičov vozidiel využívaných na prepravu nebezpečných vecí, ktorým sa musia podrobovať každých päť rokov a po dosiahnutí veku 65 rokov každé dva roky. "Táto povinnosť sa na prvý pohľad javí ako potrebná, ale opak je pravdou," tvrdil poslanec. Kadúc poukazoval na to, že takúto povinnosť neobsahuje ani Európska dohoda o cestnej preprave nebezpečných vecí. "Účel a dôvod zapracovania takejto povinnosti je preto nejasný. Ako taký sa javí ako nedôvodný a zbytočne zaťažujúci podnikateľov v cestnej doprave, prípadne samotných vodičov," argumentoval.